Animerte er programmer som kontinuerlig viser skiftende grafisk innhold på PC-en . Hensikten med et slikt innhold, er å hindre at en bestemt statisk bilde fra å bli brent inn i skjermen. Koding en skjermsparer innebærer å skrive kildekode i en datamaskin språk som C + + eller Java. Denne kildekoden oppfordrer grafikk funksjoner som er lagret i kode biblioteker skrevet på samme språk . Koding en skjermsparer gir deg et grunnlag for å bygge mer komplekse grafiske programmer , for eksempel spill eller datastyrt design programmer. Instruksjoner
en
Installere og kjøre flere skjermsparere som kilde er fritt tilgjengelig . Prøv matrixgl , Whorld eller Enkel Sitat Screensaver , for eksempel
2
Skriv , på papir , svar på disse spørsmålene : . ? "Hva ville jeg gjerne se annerledes i dette programmet Hvilke funksjoner vil jeg gjerne vedlikeholde for skjermsparer min ? " Være så spesifikk som mulig , da dette vil hjelpe din programmering arbeid .
3
ned , fra samme hosting skjermspareren kjørbar likt deg best fra trinn 1, kildekoden for program .
4
Les dokumentasjonen som følger med kildekoden . Det vil forholde trinnene som trengs for å kompilere den kjørbare skjermsparer fra kildekoden . Disse trinnene vil nevne språket programmet ble skrevet i. Skriv ned dette språket navn.
5
Skaff fra nettet gratis programvare for å utvikle programmer i språket skjermspareren ble skrevet i. For C + +-programmer , du kan laste utvikling programvare fra Microsoft Visual C + + side . Last ned et Java Development Kit fra Oracles JDK side .
6
Kompiler skjermsparer fra sin kildekode . Følg de detaljerte instruksjonene i dokumentasjonen for development kit og skjermspareren for å fullføre samlingen . Kjør den resulterende kjørbare filen for å sikre samlingen var vellykket.
7
Åpne et tekstbehandlingsprogram eller tekstredigeringsprogram, for eksempel Notisblokk. Laste hver av de skjermsparer er kildefilene inn i tekstbehandlingsprogrammet og skrive ut filen .
8
Opprett en ny kilde fil med samme navn som en av de eksisterende, og skriv inn det samme uttalelser som kilde filen du valgte . Ikke kopier og lim uttalelsene , men les og skriv dem fra utskriften . Disse handlingene krever deg til å lese kildekoden tett , noe som begynner å bygge opp en forståelse av hvordan skjermspareren fungerer .
9
Gjenta de resterende kildefilene som du gjorde den første , så rekompilere programmet for å sikre skrivehastigheten var korrekt .
10
Slett en av skjermsparer er kildefilene , så skriver du det fra minnet så mye som mulig . Les utskriften for delene du har glemt. Når du kan skrive hele filen fra minnet, gjenta denne prosedyren for de resterende kildefilene . Disse oppgavene bygger på fundamentet du gjorde i trinn 8 , og gi ferdighet nok til å begynne å endre skjermsparer kildekode.
11
Skriv inn koden som implementerer en av de endringene du skrev i trinn 2 . Rekompilere og kjøre programmet , og rette eventuelle feil som resultat . Les din development kit dokumentasjonen for kompilatoren og debugger for detaljert fremgangsmåte på å korrigere disse feilene (dvs. "bugs" ) .
12
Skriv inn koden for de resterende Trinn to endringer for å fullføre den tilpassede skjermsparer .