Hvis du noensinne har ønsket et program på din Windows Mobile -telefon som ikke var tilgjengelig , det er en måte å få det. Du kan utvikle din egen ved hjelp av Visual Basic programmeringsspråk. Det høres kanskje ikke lett, men med noen viktige verktøy og noen enkle trinn for å komme i gang , vil du være på vei til å skape et tilpasset program . Din kreativitet er en viktig faktor i denne prosessen . Hvis du lykkes med utvikling , kan du potensielt tjene penger ved å selge dine Windows Mobile Applications . Du trenger:
ActiveSync 4.5 eller Windows Mobile Device Center
Microsoft Visual Studio 2008 Professional Edition og over eller Microsoft Visual Studio 2005
Microsoft. NET Compact Framework v2 SP2 .
Vis mer instruksjoner
en
Dobbeltklikk for å åpne Microsoft Visual Studio Express. I øvre venstre i programmet velger du " File", " New " og "Project ". Deretter velger du type prosjekt og enhet programmet du vil lage . Til slutt , navnet prosjektet hensiktsmessig og velg en katalog for å lagre prosjektet .
2
Velg hovedmenyen feltet , som ligger i Windows Forms Designer , for å begynne å redigere menyen for prosjektet. Finn den "Type her "-feltet og skriv " Avslutt ", og trykk deretter på "Enter "-tasten på tastaturet.
3
Gå til arrangementet handler og legge koden nedenfor til å håndtere hendelsen. Du kan gjøre dette ved å klikke på ordet "Avslutt " to ganger .
Private Sub MenuItem_Click ( ByVal avsenderen som System.Object , ByVal e Som System.EventArgs ) Håndtak MenuItem.Click
Application. Exit ( )
End Sub
4
Vis din søknad med følgende kode i form klasse .
Private Sub Form1_Paint ( ByVal avsenderen som objekt , ByVal e som System.Windows.Forms.PaintEventArgs ) Håndtak Me.Paint
'Opprett string å tegne.
Dim snøring som [ String ] = ( se tips nedenfor )
Opprett skrift og pensel.
Dim drawFont Som ny skrift ( "Arial " , 10 , FontStyle.Regular )
Dim drawBrush som ny SolidBrush ( Color.Black )
Opprett punkt for øvre venstre hjørne av tegningen .
Dim x As Enkeltrom = 10.0F
Dim y som singel = 10.0F
«Tegn streng til skjermen .
e.Graphics.DrawString ( snøring , drawFont , drawBrush , x , y )
End Sub
5
Velg" Debug " fra Solutions Configuration dropdown først. Du kan finne drop -down på verktøylinjen. Deretter velger du enheten du vil teste din søknad på fra Target Device drop- down . Det er også plassert på verktøylinjen.
6
Flytt musepekeren til bygge-menyen og velg " Build Solution. " Dette vil bygge prosjektet og etterpå vil være tilgjengelig for gjennomsyn i Output -vinduet . Du kan nå fikse feil i prosjektet tilsvarende før det bygger riktig .