I alle programmeringsspråk , være i stand til å finne tid og forskjellen mellom to registrerte tidene er viktig i mange situasjoner . Enten du beregne rammer per sekund for et videospill , innspilling tiden mellom inngangene eller prøver å benchmark programvaren , C + + har innebygd standard biblioteker for måling av tid . Alt du trenger å gjøre er å ta med de aktuelle bibliotekene , legger tidsfunksjoner til programmet og gjøre noen beregninger . Ingen spesielle tredjeparts biblioteker som er nødvendig . Instruksjoner
en
Inkluder C + + time bibliotek i programmet med linjen " # include " på toppen av programmet med andre omfatte uttalelser .
2 Erklærer to tidspunkter objekter i hovedprogrammet loop. Du kan opprette tid gjenstander med kode som ligner på " time_t når som helst, othertime ; " . Erstatt " anytime" og " othertime " med dine foretrukne variabelnavn. Du trenger også å deklarere en variabel av dobbel type for å lagre tidsforskjellen verdi.
3
Tilordne verdier til de to tidspunkter objektene i programmet. Når og hvor vil avhenge av hvorfor du trenger for å beregne tidsforskjellen . Gi variablene en verdi ved hjelp av tid -funksjonen . For eksempel koden "tid ( og når som helst )," ville kalle den tiden funksjon og lagre resultatet i tiden objekt " når som helst" fra trinn 2
4
Bruk " difftime "-funksjonen ved hjelp av. to tidspunkter gjenstander som inngang og tildele resultatet til forskjell variabel . Kaller funksjonen med kode som ligner på " timedif = difftime ( endtime , starttid ) ; " . Der " timedif " er din differanseverdi
5
Utnytt din data slik du ønsker . Med tidsforskjellen lagret i en variabel , er du fri til å manipulere og bruke det i programmet.