C er en utbredt programmeringsspråk som finner spesiell fordel i spillindustrien . The C + + variant, som bedre støtter såkalt "objekter" eller uavhengige funksjoner , er spesielt godt begunstiget i den moderne dataindustrien. Ved hjelp av C , kan programmerere utvikle svært kraftige spill, så går det på egen hånd kan være vanskelig hvis du ønsker å lage grafisk- intense programmer . Du trenger ovenfor grunnleggende programmering ferdigheter til å designe selv enkle spill . Du trenger
C-kompilator
Vis flere instruksjoner
Gathering Resources
en
få en kvalitet C-kompilator . Microsoft begynte å tilby Visual C + + for gratis for en tid siden , sammen med en full flokk støtte verktøy . Dette er en fantastisk ressurs for programmerere i den tredje verden, og det kan fungere for deg i Vesten også. Det er mulig å bare laste ned Visual C + + fra Microsoft eller andre organisasjoner - alle gratis . Hvis du vil bruke en annen versjon av C , er det nok mer tilgjengelige, for eksempel GNU C kompilatoren .
2
Få noen gode spill ideer . First off , vurdere: Hva er et spill ? Hva gjør disse tingene vi kaller "spill" interessante ? Det kan ikke være mye du kan gjøre på egen hånd hvis du ikke har lang erfaring med utvikling av grafikk , så prøv å tenke på spillet ideer for spill uten tung grafikk . Selvfølgelig , hvis du utvikler et virkelig flott spill , kan du være i stand til å få noen andre til å hjelpe med grafikk senere .
3
Plan spillet ditt. Det er ingen fast definisjon av hva en " game" er , slik at du kan planlegge mange forskjellige ting . Når planing , tenk om prototypiske eksempler på spill som Løgners Dice eller Chess . I det første tilfellet , vil du ønsker et tilfeldig tall generator , så du må se opp hvordan man skal implementere det med din spesielle kompilatoren og operativsystem . I det andre tilfellet , trenger du faktisk kunstig intelligens til å bestemme datamaskin strategi.
Skriv et program
4
Utvikle den viktigste funksjonen for programmet ditt, og sørg for at du kan kompilere på din maskin uten problemer . Funksjonen trenger ikke å gjøre noe ennå, men du kan tenke fremover til å vurdere hva global variabel det ville være nyttig å erklære , hvis noen. Det sentrale er å sørge for at du kan kjøre kompilatoren og bestemme hvor filene det produserer er plassert .
5
Skriv en inngang modul . Det kommer ikke til å være et spill med mindre brukeren kan legge inn informasjon på noen måte . Så må du skrive litt kode til å akseptere brukerundersøkelser, som med mange programmer. Akseptere skriving bør ikke være for vanskelig , men du vil også trolig vil være i stand til å akseptere informasjon om markørposisjon og museklikk. Det kan være lurt å slå opp måter å bruke C-funksjoner som grensesnitt med Windows-funksjoner som arbeider med musen , selv om det er mulig å få bruker innganger på andre måter .
6
Skriv en utgang modul . Programmet har fått til å reagere på brukerens input på en meningsfull måte . Men gjør det ikke nødvendigvis trenger å være så mange avgjørelser åpent for brukeren til enhver tidspunkt for en god kamp å utvikle. Selv om du bare har brukeren gå gjennom multiple-choice menyer , kan du fortsatt gjøre en "velg ditt eget eventyr " spill. Men du kan bli mer avansert i å utvikle interaktiv fiksjon. Du kan utvikle standard tekst - eventyr hvor brukeren innganger hele ord eller uttrykk, eller setninger ut av et begrenset univers av setninger programmet kan forstå. Dette kan bli komplisert , men resultatet behøver ikke å være, og kan enten være enkel tekst eller tekst med enkel grafikk eller annet audiovisuelt innhold .
7
Debug . Nå har du skrevet nok kode for å forårsake problemer . Tenk på hva som går galt og hva som kan gå galt under forskjellige omstendigheter.
Mer generelt vil du være i stand til å se hva som fungerer og hva som ikke gjør med spillet ditt prosjekt. Skriv et nytt program , nå som du har mer erfaring . Gjør ting finere og jevnere, etc. Du kan selv ønsker å besøke din idé for et spill , nå som du har en bedre ide om hva du kan implementere .