programmeringsspråket C pekere er variabler som inneholder adressen plass for en annen variabel . Siden pekere "point" til en adresse plass , endre pekeren verdi endrer også variabelen som er tildelt pekeren. Sendes frem og tilbake mellom funksjoner , pekere lar programmerere å kontrollere verdiene selv når variabelen er ikke global . Programmeringsspråket C definerer pekere ved hjelp av stjerne prefiks. Instruksjoner
en
Lag din variabel. Pekere er tildele variable adresserom . Derfor, før du definerer en peker , trenger du en variabel . Koden nedenfor viser hvordan du definerer en variabel i C : en
int theInt = 0;
2
Definer pekeren . Pekere er lett gjenkjennelig i programmet, fordi det har en stjerne prefiks . Følgende kode definerer en peker : en
int * ptr ;
3
Angi variabelen til pekeren. Du tildele adressen plass til pekeren, som gjøres ved hjelp av ampersand symbol. Hver gang du ser en ampersand prefiks i C , tror " adresse ". Følgende kode tildeler adressen til heltall til pekeren : en
ptr = &theInt;
Siden " theInt " er definert med en 0-verdi , inneholder ptr variabel verdien av 0 < . br >
4
Endre verdien til variabelen. Nå som pekeren er tildelt variabelen , endre pekeren verdi endrer den faktiske variable tillegg, viser Følgende kode du hvordan du endrer variable verdier ved hjelp av en peker : en
* ptr = 5 ;
5
Skriv resultatene å vise verdien endres . Dette hjelper deg å lære og vise kode og hvordan det påvirker pekere . Følgende kode skriver resultatene til konsollen : en
theInt = 1; printf ( "Verdien av theInt er% d" , theInt ) ; //skriver ut 5 * ptr = 10; printf ( " Verdien av theInt er nå % d " , theInt ) ; //skriver ut 10