C programmeringsspråk gir deg en datatype som kalles en peker . En peker "poeng " til en annen variabel i programvaren koden . Pekere er tildelt adresse løpet av et C-variablene . Fordelen med en peker er at du kan endre en variabel innenfor andre områder av koden som normalt ikke kan bruke definerte , private variabler . For å forstå pekere , må du øve definere og tilordne dem til C variabler . Ved hjelp av en peker prøve, kan du følge koden og se hvordan variablene endres ved å manipulere dataene i pekeren. Instruksjoner
en
Definer noen C variabler . I dette eksemplet er to variabler som brukes til å følge pekeren verdier. Følgende kode er hvordan du definerer variabler i C : en
int NewValue = 0 ; int oldValue = 0;
Notice er dette eksempelet at verdien av begge variablene er null . Dette er viktig å merke seg senere i koden.
2
Lag din pekeren . En peker variabel er definert med stjerne prefiks. Følgende kode definerer en peker i C : en
int * ptr ;
3
Angi pekeren til en variabel . En peker er tildelt adressen til en variabel. Du tildele adressen løpet av en peker bruke " &" prefikset . Følgende kode tildeler en peker til adressen plass av " oldValue " variable : .
Ptr = &oldValue;
Merk at nå pekeren har samme verdi som oldValue , som er null
4
Endre verdien av pekeren , som også endrer verdien av oldValue . Følgende kode endrer verdien av pekeren din : en
* ptr = 2;
Selv om verdien av oldValue ikke er uttrykkelig endret, pekeren er tildelt adresse plass for oldValue . På grunn av dette oppdraget , endre verdien av ptr endrer også oldValue .
5
Angi verdien av pekeren til NewValue variabel. Pointer verdier kan også tildeles andre variabler i programmet. Dette hjelper du passerer en variabel verdi gjennom koden din . Følgende eksempel er hvordan du tilordner en peker verdi til en annen variabel: .
NewValue = * ptr ;
Merk at nå NewValue og oldValue har samme verdi tilordnet , som er to