En spillmotor er et stort stykke programvare som hjelper spillutviklere i etableringen av spill. Den utfører de oppgaver som er felles for alle spillene , slik at utviklerne kan fokusere på innhold heller enn på lavt nivå programmeringsoppgaver . En virkelig robust motor kan være veldig komplisert , men en programmerer ønsker å lage bare visse typer spill kan implementere en med relativ letthet . Du trenger
Compiler for språket i ditt valg
Vis flere instruksjoner
en
bestemme slags spill du vil ønske motoren din til å støtte . Hvis spillmotor vil bli brukt til å bygge spill av alle typer , vil det må være utformet på den måten. Men hvis du ønsker bare å lage en liten undergruppe av spill, kan du forenkle design for å begrense mengden av tid og arbeid som trengs .
2
Lag de grunnleggende komponentene . Disse inkluderer et minne manager, som vil bli brukt til å spore programmets minnebruk , en logger , som sporer hva programmet gjør ved å notere sine oppgaver i tekstfiler , og kjernen , som inneholder de viktigste spillet loop og bestemmer neste oppgave å utføre.
3
Design motorens arkitektur. De viktigste komponentene til en motor er inngangen handler, spillet staten oppdateringsprogrammet , og rendering motoren . Du bør bestemme tidlig på hvor komplisert du ønsker hver brikke å være.
4
Lag innspill handler . Dette er stykke programvare som leser tastatur, mus og joystick innspill og oversetter den til kommandoer som spillmotoren forstår .
5
Utvikle spillet staten Updater. Denne komponenten tolker brukerundersøkelser og oppdateringer staten av spillet basert på dette samt det forrige spillet staten . Dette kan være en svært komplisert stykke, som det vil håndtere alle spillets regler , spill fysikk og nettverkskommunikasjon .
6
Bygg din rendering motoren . Denne komponenten oppdateringer brukernes skjermer, og noen utviklere vil at dette skal være den største delen av motor sin , spesielt hvis de ønsker å lage realistiske 3D-spill. Imidlertid vil utviklerne av enklere spill ønsker å bruke mindre tid på denne delen .
7
Utvikle måter å teste og feilsøke hver komponent. Du vil ønske å teste hver del individuelt , samt hvordan de samhandler . Enkle testprogrammer ofte nok , og det kan være lurt å lage et enkelt spill som bruker hver del for å sikre at de oppfører seg som forutsatt .