Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Hvordan bygge en Game Engine From Scratch
    En generell spillmotor , som kan gjenbrukes for å lage mange forskjellige spill , kan være svært nyttig , men kan også være svært vanskelig å utforme og implementere. Målet er å lage spill rett og slett ved å skape spillinnhold og la motoren håndtere alt det harde arbeidet . En stor del av arbeidet kan gå inn i dette arbeidet . Imidlertid kan en motor være så enkelt eller komplisert som en programmerer ønsker den skal være. Jo mer komplisert , jo mindre spillskaper måtte gjøre for å lage et spill , men enklere motorene er mye enklere å implementere og kan få et spill oppe og går mye raskere . Instruksjoner
    en

    Design grunnleggende spillmotoren . Dette inkluderer ting som minnet manager, kjernen , og tømmerhuggere som vil bli brukt av alle komponenter i motoren. Et minne leder oppretter en enhetlig grensesnitt for spillets hensikt skapelse, og lar deg spore minnebruk gjennom hele programmet. Kjernen er guts av spillmotoren , det som kjøres hver ramme som gjør at alt annet går . Loggere er uvurderlig , og bør være en del av en kompleks program .
    2

    Lag en generell design for en spillmotor som passer dine behov . De viktigste komponentene i motoren er inngangskomponenten , spillet staten oppdateringsprogrammet , og gjengivelsen komponent. Inngangsområdet som tar brukerundersøkelser og oversetter den til noe spillet staten updater kan håndtere. Spillet staten updater håndterer innspill for å oppdatere staten av spillet. Rendering motoren trekker spillet staten til skjermen. Disse kan hver være så komplisert eller enkelt som du trenger dem for å være.
    3

    Design og implementere inngangskomponenten . Dette vil ofte avhenge av systemet med spillet er å brukes på , og en mer avansert utforming vil tillate bruk på flere operativsystemer og maskinvare- konfigurasjoner. Inngangen Motoren skal akseptere innspill fra sentrale , mus , joystick , og muligens andre menneske-maskin grensesnitt enheter og oversette dem til verdier som er ment å oppdatere spillet staten . Det kan være nyttig å lage et verktøy som kartlegger visse innganger til spillet handlinger .
    4

    Lag spillet staten Updater. Dette er ofte den mest kompliserte del av spillmotoren . Det vil håndtere spillereglene , spill fysikk, og noen nettverk spillet måtte trenge. Mye tid brukt utforme denne delen kan spare mange hodepine senere .
    5

    Opprett rendering motoren . Kompleksiteten at denne komponenten trenger avhenger mye av selve spillet . Ofte vil 3D-spill har svært avanserte rendering motorer for å lage de mest visuelt imponerende grafikk mulig mens du prøver å bruke så lite av systemressursene som det kan. Noen ganger, men ting må bare bli trukket til skjermen , for eksempel i et pokerspill , og programmereren trenger ikke bryr seg mye om hvordan systemet ressursene brukes .
    6

    Lag verktøy for ulike komponenter . Verktøy i denne sammenheng , er programmer som lar spillskaperne å legge til innhold eller konfigurere komponenter for et bestemt spill . For eksempel vil en inngang verktøy tillate et innhold skaperen å kartlegge tastatur innganger til ulike spill handlinger, der et verktøy for rendering-motoren kan tillate en designer til å tenke ut et grafisk brukergrensesnitt for et spill . Verktøyene også tillate deg å teste komponentene i spillmotoren uten å faktisk kjøre en hel kamp , og kan bidra føre til bedre utviklet komponenter.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Funksjon av C Boolsk 
    ·Hvordan å hoppe ut av et Void funksjon i C + + 
    ·Hvordan flytte en fil peker i C + + 
    ·Hvordan bruke Arrays å lage matriser i C + + 
    ·Hvordan virker C program for å vise Currency Conversio…
    ·Hvordan måle Millisekunder i ANSI C 
    ·Slik konverterer Char * til Int & C + + 
    ·Hvordan lage Random Number Codes Kun Selv på C + + 
    ·Hvordan bruke Strspn funksjon i C + + 
    ·Slik konverterer en Double til et heltall i C 
      Anbefalte artikler
    ·Slik konverterer HTML til ren tekst i Java Applets 
    ·Hvordan Merge DNN & Xmod Søk 
    ·Slik sletter Spaces i en String i Groovy 
    ·Hvordan koble til en Windows Phone 7 Emulator 
    ·Hvordan sjekke en streng for tekst i PHP 
    ·Hvordan få tilgang tupler i Python 
    ·Slik tester for numrene med Python 
    ·NetBeans Brytningspunkt virker ikke 
    ·Hvordan lage et skript tilgang til Cpanel 
    ·Forskjellen i HashMap og HashSet 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/