Microsoft Visual C + + er et utviklingsmiljø som bruker C + + som sin kjerne språk for å lage programmer for Windows-operativsystemer . C + + er et objektorientert språk , og Visual C + + behandler Windows Forms og kontroller på dem som objects.Having noen leseferdighet i C + + før gjennomføre Visual C + + programmering vil definitivt hjelpe deg . Men , hvis du vet noe C + +, et enkelt program i Microsoft Visual C + + vil komme i gang i både kjerne C + + begreper som objektorientert programmering , og utvikle Windows skjema applikasjoner. Opprette en Windows Form Prosjekt
I Visual C + + integrert utviklingsmiljø , opprette en ny Windows-skjema program ved å velge "File > New > Prosjekt> CLR > Windows Forms Application ". Bare ved å gjøre disse få trinnene, har du forårsaket IDE å generere dusinvis av linjer med kode . Denne koden skaper en grunnleggende Windows-skjema . Det er opp til deg å gjøre noe med det skjemaet. Nærmere bestemt vil du legge kontroller til det og bruke dem til å utveksle informasjon med programmet bruker.
Etter at IDE er ferdig med å sette opp prosjektet , gå til design -vinduet ved å trykke Shift - F7 . Dra en tekstboks og en knapp kontroll fra verktøykassen på tomt skjema . Du kan se verktøykasse med "View > Toolbox . "
Igjen , bare ved å dra kontrollene på tomt skjema , har du gjort det IDE lage koden . Denne gangen har IDE opprettet kode som gjør kontrollene du bare plassert på skjemaet.
Kode Window
Inne i designer vinduet , dobbeltklikker du på knappen kontroll . IDE bringer deg til koden vinduet. Bla opp til vinduet topp og deretter skumme ned for å se noen av koden IDE har skapt . Legg merke særlig til setninger som " dette - > button1 . " Koden viser knappen blir opprettet (med " gcnew ") , og blir plassert ( dvs. " this-> button1 - > Plassering =" ... ) . Legg også merke til kommentarene i koden : "Ikke endre innholdet i denne metoden . " IDE er å fortelle deg at det vil ta seg av koden som involverer kontroll skaperverket. Hvis du har rotet med IDE , vil det ikke være i stand til å gjøre jobben sin.
Den koden du skriver
Du kan skrive kode i andre deler av denne modulen. Naviger til " button1_Click "-funksjonen . Denne funksjonen utføres når brukeren trykker på knappen kontroll på skjemaet . Din oppgave er å gjøre noe skje når button- klikkhendelsen branner . Prøv å skrive følgende kode i kroppen av button1_Click funksjon : en
String ^ a = gcnew String ( " "); String ^ b = gcnew String ( "hallo "); String ^ c = gcnew String ( " ");
a = this-> textBox1 - > Tekst , c = b + a; Meldingsboksen :: Show ( c ) ;
Disse utsagnene skaper String-objekter . En av strengene tar sin tekst fra tekstboksen du plassert på skjemaet . String b er en hilsen, og String c legger sammen hilsen og tekstboksen teksten . Programmet sender denne strengen .