Utviklere noen ganger ønsker å injisere bevegelige elementer inn i sine kart . GtkRadiant gjør denne prosessen svært enkel , som et resultat , de fleste av spillene som er opprettet ved hjelp av redaktøren benytter denne funksjonen i noen kapasitet . Fra buldrende tog til zooming romskip til enkel rusk flytende nedover en elv , er Func_train en enkel måte å gi ditt kartet litt teft . Instruksjoner
en
Åpne Radiant .
2
Åpne kartet ved å klikke på " File" og deretter "Open" og velge din kartet.
3
Tegn en pensel i to - dimensjonale vinduet. Dette vil være den faktiske bevegelig plattform . -Velge pensel. Gå til " Textures "-menyen og velg "System". Deretter velger du "System /opprinnelse" shader . Tegn en liten boks i to - dimensjonale vinduet. Nå drar det inn i midten av plattformen du nettopp opprettet. Velg dem begge ved å holde nede Skift-tasten og klikke på dem. Høyreklikk i 2- dimensjonal vinduet og velg " Func "-menyen . Til slutt velger du " func_train . "
4
Fjern alt. Høyreklikk i 2- dimensjonal vinduet og velg "sti " og deretter " path_corner " . Denne " path_corner " hovedsak fungerer som et veipunkt langs som din plattform vil reise . Når du har opprettet den første , opprette en annen . Nå velger begge og treffe Kontroll og "K "-tasten. Dette vil knytte de to. Gjenta denne prosessen til du har dannet en sirkulær bane med " path_corners . "
5
Fjern alt , velg deretter " func_train . " Velg den første av " path_corners " og hit Kontroll og "K " igjen . Dette vil knytte toget til sin metaforisk spor . Kompilere , og du er ferdig .