En stift på noe innemiljø er dører og passasjer som tillater spilleren å bevege seg mellom rommene . Nå kan dette høres ut som en ganske enkel forsøke , men det er faktisk litt vanskelig som utbygger må skriptet et program for å lage til døren åpen . Heldigvis tar Gtkradiant mye av hodepine ut av denne prosessen , som det automaticly håndterer det meste av scripting, forutsatt at du setter den opp riktig. Du trenger
Gtkradiant
Vis flere instruksjoner
en
Åpne Radiant .
2
Åpne kartet ved å klikke på " File" deretter "Open" og velge din kartet.
3
Gå til " Textures " og deretter " System" og velg " Tett " shader . Nå , bygge en åpning for spilleren å passere gjennom og selve døren i den 2- dimensjonale vindu . Sørg for å gjøre selve døren noen få enheter tynnere enn dørkarmen , ellers vil du få en grafikk feil i spillet. Nå trykke " Esc "-tasten for å fjerne markeringen alt.
4
Hold "Shift " og klikk på døren din . Nå , høyreklikk i to - dimensjonale vinduet. Velg " Func " og deretter " Func_door . " Trykke " Esc "-tasten for å fjerne markeringen alt.
5
Gå til " Textures " og deretter " System " og velg "Trigger " shader . Deretter en trigger som omfatter døren og dørkarmen . Sørg for at det er en god del klaring mellom selve døren og starten på avtrekkeren .
6
Hold " Shift" -tasten og klikk på avtrekkeren og døren selv . Nå , hold " Ctrl"-tasten og " k "-tasten. En linje som forbinder avtrekkeren og døren skal vises . Dette betyr at de to er knyttet sammen, og når spilleren aktiviserer avtrekkeren døren kan åpnes . Lagre, sammenstille og teste i spillet .