Opprette et virtuelt miljø som virker realistisk til spilleren er svært viktig for enhver spillutvikler . GtkRadiant er en svært kraftig redigering verktøy som gjør denne prosessen svært enkel grunn av sin evne til å gjøre selv den mest kompliserte skripting lett å forstå . Ett av de områdene som dette blir mest tydelig i er belysningen prosessen . Instruksjoner
en
Åpen GtkRadiant .
2
Åpne kartet ved å klikke på " File " og deretter " Åpne " og velge ditt kartet.
3
Høyreklikk i den todimensjonale vinduet. En ny meny vil komme opp .
4
Velg "Light ". Du vil da bli bedt om å taste inn en verdi for ditt lys . Dette tallet er egentlig hvor mye lys du vil at lyset skal være. Med andre ord , jo høyere tall du skriver inn, jo sterkere lys . Når du har bestemt deg for et tall, trykk " OK ".
5
Velg lyset nå som det har blitt plassert inn i kartet ved å holde " Shift" -tasten og klikke på lyset i de tre - dimensjonale vinduet.
6
Trykk på " K "-tasten. En ny meny vil komme opp med et fargehjul . Klikk på et område på fargehjulet . Den fargen du velger, vil være den fargen som lyset avgir. Så hvis du velger lilla , vil lyset avgir en lilla lys. Hit " OK ". Du bør se fargen på lyset endring i den tredimensjonale vinduet.