Komplekse figurer og andre rariteter pleide å være et veldig stort hinder for spillutviklere å overvinne. De fleste nivå redaktører ville bare tillate vinklede former, som begrenset hva som kan bli satt inn i det virtuelle miljøet . Det var før GtkRadiant og dens evne til å tegne komplekse , vinklet figurer i 3D. Disse kurvene er kalt " Bevels " . Instruksjoner
en
Åpne Radiant .
2
Åpne kartet ved å klikke på " File" og deretter på " Åpne" og velge ditt . MAP filen .
3
Tegn en pensel i to dimensjonal vinduet . Størrelsen på penselen spiller ingen rolle .
4
Velg penselen , gå til kurvene menyen og velg " Bevel " . Penselen vil nå forvandle seg til en kurve som er hva som kalles en " Bevel " . Det er veldig lett å manipulere . For eksempel vil treffe den "V" -tasten bringe opp punkter på kurven . Ved å dra punktene med musen , kan du tilpasset dikte nesten alle grunnleggende formen . Dessuten vil kurven oppføre seg som en normal børste , så bruker de akse - flip og kloning funksjoner i redigeringsverktøyet lar forfatteren ytterligere designmuligheter.