Noen ganger kan en designer vil ønske å gran opp sitt kartet ved å legge inn noen visuelle elementer utenfor normal tekstur settet. Dette pleide å være en svært vanskelig prosess , men det var før oppfinnelsen av GtkRadiant og Q3 merket shader , som brukes til å søke bilder over normal tekstur sett. GtkRadiant gjør dette til en veldig enkel og grei prosess , derav sin popularitet . Den kombinerer en kraftig motor med en svært grunnleggende grensesnitt som omtrent alle kan forstå med litt øvelse . Instruksjoner
en
Åpne Radiant .
2
Åpne kartet ved å klikke på " File" og deretter på " Åpne" og velge ditt . MAP filen .
3
Tegn en pensel i den todimensjonale vinduet. Det skal ha like dimensjoner på alle sider.
4 p Med børsten valgt, gå til " Curves "-menyen og klikk på " Simple Patch Mesh . " En boks vil komme opp , ber deg om å oppgi dimensjoner for lappen mesh ( standard er tre av tre ) . Klikk på " Ok ". Penselen er nå flatet .
5
Velg patch mesh og deretter gå til " Textures "-menyen . Derfra velger du " dekaler . " Settet vil laste, og velg en tekstur for din patch mesh ved å klikke på den.
6
Layer lappen mesh på toppen av hva du ønsker å bruke merket , akkurat som du ville gjort en reell klistremerke . Når du kompilerer kartet ditt , vil motoren squish de to sammen , og skaper en enkelt tekstur fra en kombinasjon av merket og original.