Noen ganger kan en designer vil ønske et utendørs miljø for hans kart . Dette pleide å være en svært vanskelig prosess , men det var før oppfinnelsen av level editor og skybox . GtkRadiant gjør dette til en veldig enkel og grei prosess , derav sin popularitet . Den kombinerer en kraftig motor med en svært grunnleggende og enkelt grensesnitt som omtrent alle kan forstå med litt øvelse . Du trenger
GtkRadiant
Vis flere instruksjoner
en
Åpne Radiant .
2
Åpne kartet ved å klikke på " File" og deretter "Open" og velge ditt . MAP filen .
3
Bruk " Shift " og klikke på museknappen , velge området du ønsker å søke på himmelen shader til . For eksempel velge området bak et vindu slik at en spiller kan se ut og se noen av det ytre miljø . Det blir rød når det velges.
4
Åpne tekstur katalogen ved å klikke på " Textures " og velge " Skies ". Deretter velge hvilke sky å bruke ved å klikke på det.
5
Bare tekstur det valgte området som om det var en vanlig pensel ved å klikke på ønsket konsistens igjen . Redaktøren vil automatisk strekke og bøye himmelen tekstur for å passe de nye dimensjoner , og legge alle de aktuelle belysning data i tillegg. Det er alt som skal til. Lagre, sammenstille og nyte skybox i spillet.