Utviklingen av nivå redaktører har revolusjonert spillbransjen . Ikke lenger har forfatterne må sitte i timevis å skrive kode uten noen måte å forhåndsvise arbeidet sitt. Nå har ting blitt organisert i klare og enkle å forstå programmer som faktisk er ganske kraftig og fleksibel. En klar visning av denne fleksibiliteten kommer fra GTK Radiant evne til å utløse regisserte hendelser . Dette betyr at selv en nybegynner - nivå editor kan oppnå noen virkelig imponerende effekter med relativt liten innsats og trening . Denne opplæringen vil fokusere på hvordan du bruker GTK Radiant å utløse en in -game hendelse, spesielt spillerens død av en fadeout fall. Du trenger
GTK Radiant
Vis flere instruksjoner
en
Åpen GTK Radiant .
2
Åpne kartet.
3
Lag en plass for spilleren å falle ved å skjære et stort hull i gulvet. Det bør være svært dypt.
4
Lag en lett enhet på bunnen av gropen , og ved å høyreklikke i 2D-visning og velge "light ".
5
Sett lys verdi til en negativ verdi. Dette vil suge lys ut av gropen , slik at det vises bunnløse .
6
Åpne "System" tekstur katalog og velg " Pute " shader .
7
Cover bunnen av gropen din med puten shader .
8
velg nå "Trigger " shader fra " System" tekstur katalogen.
9
Lag en børste rett på toppen av " Pute " shader . De bør begge være av samme størrelse og fyll gropen helt.
10
Velg nå "Trigger " børste du nettopp opprettet, og høyreklikk den i 2D vinduet. Velg " Trigger_Hurt " fra " Trigger "-menyen .
11
Trykk på " N "-tasten på tastaturet for å få opp foretaket menyen .
12
Legg nøkkelen " Dmg " og verdien " -1 " for Trigger_Hurt din . Det er det! Prøv det ut i spillet, og spilleren vil falle til sin død i en blackout.