Utviklingen av nivå redaktører har revolusjonert spillbransjen . Ikke lenger har forfatterne må sitte i timevis å skrive kode uten noen måte å forhåndsvise arbeidet sitt. Nå har ting blitt organisert i klare og enkle å forstå programmer som faktisk er ganske kraftig og fleksibel. En klar visning av denne fleksibiliteten kommer fra GTK radiants muligheten til å importere og utnytte FX filer i nivåer for å gi dem det lille ekstra av profesjonalitet . Denne opplæringen vil skissere hvordan du gjør dette i noen få enkle trinn. Du trenger
GTK Radiant
Vis flere instruksjoner
en
Åpne opp GTK Radiant .
2
Åpne kartet.
3
Høyreklikk i " 2D-visning " og velg " FX_runner " . Et foretak vil dukke opp. Nå må vi velge den effekten vi ønsker å importere til kartet vårt .
4
Åpne " assets0.pk3 " og se på " effekter " katalogen . Alle de støttede effektene er oppført etter kartnavn /type for gjennomsyn.
5
Finn den du vil ha og huske filnavnet .
6
nå , i nærheten ut av boksen og velg FX_runner .
7
Trykk på " N "-tasten for å få opp enheter vinduet.
8
Enter " Fxfile " i " Key "-kolonnen , og for en verdi skriver du inn filnavnet av effektene filen du vil bruke. Sørg for at du bruker den fulle adressen til filen men vil ellers Radiant ikke gjenkjenner den. For eksempel skriver , " effekter /env /mini_flamejet.efx " i stedet for " mini_flamejet.efx " .