Lage dataspill og modifikasjoner pleide å være langt vanskeligere enn det er i dag . Heldigvis verktøy som nivå redaktører gjør jobben av designer langt enklere. En av de mest kritiske komponenter i et kart er belysning . Det kan sette stemningen og virkelig fordype spilleren i spillet hvis det gjøres bra , eller det kan ta spilleren ut av opplevelsen hvis det gjøres dårlig . Hvis du vet det grunnleggende om dynamisk belysning i GTK Radiant , vil du være på vei til å skape noen høykvalitets kart. Instruksjoner
en
Åpen GTK Radiant og åpne kartet filen .
2
Høyreklikk og velg "Light ". En dialogboks vil dukke opp med et tall. Dette tallet representerer styrken på lyset - . Jo høyere verdi , jo sterkere lys
3
Angi en verdi for lysstyrke og klikk " OK . " En boks vil komme opp i GTK Radiant viser deg hvor langt lyset vil komme og hvilke områder av kartet det vil lyse . Dra det til en passende stilling og trykke på Esc-tasten for å fjerne markeringen .
4
Vit at du har en rekke alternativer med enheter i Radiant . Belysning er intet unntak . Velge en lys og treffende N på tastaturet vil bringe opp Entities -menyen , der du kan gjøre en rekke endringer . Ved å skrive inn verdien "Style" og skrive inn en verdi fra 1 til 13, kan du påvirke oppførselen til lys . Hver verdi vil gjøre det gjøre noe annet, det være seg et blaff , strobe eller en disco -type lys. Dessuten vil treffe K på tastaturet få opp en boks hvor du kan endre lysets farge, som bidrar til å skape enda moodier innstillinger for å hjelpe spillerne bli midt i spillet .