Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Hvordan lage egendefinerte teksturer i GTKRadiant
    Lage dataspill og modifikasjoner pleide å være langt vanskeligere enn det er i dag . Heldigvis verktøy som foto og nivå redaktører gjør jobben av designer langt enklere. En av signaturen stykker av en tilpasset kartet er teksturen ordningen , og ofte en forfatter vil ønske å supplere det opprinnelige spillet filer med sine egne design . Dette er en veldig enkel prosess , og denne opplæringen vil lede deg gjennom prosessen med å opprette og importere egendefinerte teksturer i GTK Radiant . Du trenger
    GTK Radiant , Bilde redigering program
    Pakscape
    Vis flere instruksjoner
    en

    Åpne fotoredigeringsprogram . Velg et nytt bilde , og gjøre den dimensjonen 512 av 512 . En ny boks vil komme opp . Det er her vi fysisk å lage vår konsistens, enten ved å klippe og lime bilder fra andre kilder, eller ved å male på overflaten av bildet med børsten verktøyet. Når du er ferdig med å få tekstur å se tilfredsstillende , lagre det som en . Png fil i en lett søkbar katalog .
    2

    Åpen Pakscape . Klikk på "Ny "-ikonet i øverste venstre hjørne . En ny boks vil komme opp . Nå vil vi ønsker å opprette en ny mappe i boksen ved å klikke på " Ny mappe "-ikonet . Vi trenger nå å endre navnet på mappen til navnet på kartet. For eksempel, hvis kartet kalles tacrypt.bsp , bør mappen som heter " tacrypt . " Dette gjør organisasjonen langt enklere. Nå klippe og lime din tekstur i mappen du nettopp opprettet, og omdøpt . Nå , klikk på Lagre-ikonet. Her er der det er lett å gjøre en feil . Kontroller at katalogen som Pakscape sparer til peker mot din " Base "-mappen , som ligger i " spilldata . " Deretter klikker du på rullegardinmenyen og velg " Quake 3 Fil - . ( . PK3 )" Dette er filformatet som Radiant og selve spillet vil lese, og det er helt avgjørende at det lagres på denne måten.
    3

    Åpen Radiant . Åpne kartet. Nå velger teksturer fra verktøylinjen. En nedtrekksliste med alle tilgjengelige kart navnene skal vises . Velg kart fra listen. Nå bør den tilpassede tekstur dukker opp i tekstur /shader skuff nederst i høyre hjørne av skjermen , klar til bruk .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan Fyll en Vector i C 
    ·Hvordan lage en egendefinert Splitter Vindu i MFC 
    ·Hvordan lage en Asterisk Space Pattern i C + + 
    ·Ring Funksjon Object C + + Syntax 
    ·C + + funksjoner som forårsaker buffer overflow 
    ·Hvordan bruke ActiveX i C # 
    ·Slik konverterer en STD String til et heltall 
    ·Hvordan bruke C Arrays i C + + 
    ·En Tutorial på iPhone SDK varsler 
    ·Fordeler og ulemper ved Objective C 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan spare en Array i Python 
    ·Hvordan beregne Epsilon 
    ·Slik bygger du Java 
    ·Hvordan få tilgang til flere datakilder 
    ·Slik aktiverer du Fjernhjelp i registret med WSH 
    ·Hvordan erstatte en URL og lagre en fil med PHP 
    ·Slik kjører en prosess på en ekstern PC Med WMI VB.NE…
    ·Hvordan koble Visual Basic til SQL 
    ·Hvordan få en verdi fra HKEY_CLASSES_ROOT i Visual Bas…
    ·Hva er en Bruk Case in System Analysis 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/