Ofte programmerere foretrekker å håndtere biter av data gjennom sitt minneområde i stedet for direkte . C + + pekere er ideelle verktøy for disse minne operasjoner. En peker er en datatype som lagrer som sin verdi et minne adresse og er av samme type som den variabelen den peker til , men merket med en stjerne som forklart nedenfor. Pekere er oftest derefereres , økes og minskes . Du trenger
Grunnleggende kunnskaper i C og C + + Online C + + kompilator, eller enda bedre en IDE
Vis flere instruksjoner
en
Spør deg selv om du har noen gang lurt på hvorfor du bør bry deg med pekere og ikke bare jobbe med vanlige variabler . Pekere er mer effektiv , for en ting . I tillegg , de er viktige verktøy for heap minne operasjoner som dynamisk tildeling og slipp. Også i C pekere er nyttig for navigasjon over "dumme " arrays.
2
Erklærer og starte en peker . Denne opplæringen bruker en peker av typen int . Eksempelet viser hvordan du gjør dette.
3
Tilordne en verdi til pekeren. Husk, pekere bare godta minneadresser som verdier . Du representerer adressen til en variabel ved å sette foran variabelnavnet med et & -tegn ( &) .
4
Tilgang verdien av x via pekeren pX . Du gjør dette ved å dereferencing pX . Du kan dereference pekere ved hjelp av * operatør. Dette er ikke å forveksles med når du bruker samme symbol i erklæringen av en peker som vist i trinn 2. .
5
Bruk en peker til allokere minne for en rekke 10 ints . Den " nye" operator er et C + + -funksjonen .
6
Naviger matrisen og fylle den med heltallige verdier ved hjelp av pekeren .
7
utgivelse som minnet ved hjelp av pekeren og "bakken " pekeren. Den " delete " operator er et C + + -funksjonen .