Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Hvordan legge til End User License Agreement til Android App
    En sluttbruker lisensavtalen , ofte forkortet EULA , er en kontrakt mellom utbygger og kjøper av et program , for eksempel en Android-applikasjon . Den brukes til å etablere kjøpers rett til å bruke programmet , men kan også brukes til å gi utvikleren ulike rettigheter . Legge til en sluttbruker lisensavtalen til din Android app er relativt enkelt. Når brukeren starter programmet for første gang , blir EULA vises og han har to valg: akseptere eller avslå . Han må godta avtalen for å starte programmet . Instruksjoner
    en

    Åpne programmets " /android /src "-mappen og opprette en ny fil . Name it " Eula.java " og åpne den i en tekst editor, for eksempel WordPad
    2

    Sett inn følgende kode i Eula.java filen: .

    //Pakke com.google.android.divideandconquer ; pakken org.warmux ;

    import android.app.Activity , import android.app.AlertDialog , import android.content.DialogInterface , import android.content.SharedPreferences ; import java . io.IOException , import java.io.BufferedReader , import java.io.InputStreamReader , import java.io.Closeable ;

    klasse Eula {private static final String ASSET_EULA = "EULA "; private static final String PREFERENCE_EULA_ACCEPTED = " eula.accepted "; private static final String PREFERENCES_EULA = "EULA "; statisk grensesnitt OnEulaAgreedTo { void onEulaAgreedTo (); } static boolean showet (endelig activity aktivitet) { endelige SharedPreferences preferanser = activity.getSharedPreferences ( PREFERENCES_EULA , aktivitet . MODE_PRIVATE ) ; ( ! preferences.getBoolean ( PREFERENCE_EULA_ACCEPTED , false) hvis) { final AlertDialog.Builder builder = new ny DialogInterface.OnClickListener ( ) { public void onClick ( DialogInterface dialog , int som ) { akseptere ( preferanser) ; . if ( aktivitet instanceof OnEulaAgreedTo ) { ( ( OnEulaAgreedTo ) aktivitet) onEulaAgreedTo (); } } }); builder.setNegativeButton ( R.string.eula_refuse , ny DialogInterface.OnClickListener ( ) { public void onClick ( DialogInterface dialog , int som ) { avfall ( aktivitet) ;} }); builder.setOnCancelListener ( ny DialogInterface.OnCancelListener ( ) { public void onCancel ( DialogInterface dialog ) { avfall ( aktivitet) ;} }); builder.setMessage ( readEula ( aktivitet) ); . builder.create ( ) viser (); return false; } return true ;} private static void akseptere ( SharedPreferences preferanser) { preferanser. redigere ( ) putBoolean ( PREFERENCE_EULA_ACCEPTED , true) forplikte (); . . } private static void avfall (Activity aktivitet) { activity.finish (); } private static CharSequence readEula (Activity aktivitet) { BufferedReader i = null; try { i = ny BufferedReader ( ny InputStreamReader ( activity.getAssets ( ) åpen ( ASSET_EULA ) ) . ); String linje ; StringBuilder buffer = new StringBuilder (); while ( ! ( linje = in.readLine ( ) ) = null ) buffer.append ( linjen ) append (' \\ n '); . retur buffer ;} catch ( IOException e ) {return " "; } finally { closeStream ( i ) ;} } private static void closeStream ( lukkbar stream) { if ( stream = ! null) { try { stream.close (); } catch ( IOException e ) { //Ignorer } } } }
    3

    Lagre og lukk filen. Denne Java- kode viser Eula tekst og trekker to knapper: Aksepter og Avslå. Hvis brukeren klikker Godta, starter programmet. Hvis han klikker Decline, lukker programmet.
    4

    Åpne programmets Eiendeler mappe og opprette en ny tekstfil . Name it "EULA" og inkluderer ikke eventuell forlengelse .
    5

    Åpne EULA -filen i en tekst editor og sette inn lisensavtalen for sluttbrukere tekst.
    6

    Lagre og lukk EULA -fil.
    7

    Åpne programmets MainActivity.java filen i en tekst editor.
    8

    Finn "beskyttet void onCreate ( Bundle savedInstanceState ) "-funksjonen og sette denne koden mellom sin" {" og "} " parentes : en

    Eula.show (denne) ;
    9

    Lagre og lukk MainActivity . java -fil .
    10

    Åpne " res /values" -mappen og åpne strings.xml filen i en tekst editor.
    11

    Legg denne koden til slutten av filen , før " < /resources >" linje:

    License < /string > ; . Godta < /string > Decline < /string >
    12

    Lagre og lukk strings.xml fil
    13

    Bygg Android app og teste den . EULA vises første gang du starter det . Hvis du velger " Godta " app starter. Hvis du velger " Decline ", programmet lukkes.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan bruke SendKeys Med en URL String 
    ·Hvordan finne Hex Fargekoder 
    ·Hvem var den første dataprogrammerer 
    ·Hvordan erstatte tegn ved hjelp av XPath 
    ·Hvordan skrive ut en ligning som en streng 
    ·Hvordan lage en lagret prosedyre i PL SQL 
    ·Video Game redigering programvare 
    ·Hvordan skille mellom Primitive & Brukaroppretta Metode…
    ·Hva er et ukjent XSLT Function 
    ·Hvor stor er en Byte 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan legge til tekst til en etikett på Python 
    ·Hvordan Kast Exception i Java 
    ·Hvordan initialisert en Array i C 
    ·Slik unngår du at flere tilstelninger samtaler i VBA 
    ·Hvordan få den siste Argument som en matrise i Perl 
    ·Hvordan sette opp Java CLASSPATH på Windows 
    ·Hvordan lage en C + + headerfil 
    ·Hvordan innrykk tekst med HTML programmering 
    ·Hvordan å kompilere et RESX fil til en DLL 
    ·Hvordan installere XAMPP eAccelerator på en Mac 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/