3D karusellen er et grensesnitt som brukes til å presentere web materiale eller fotografier. Formatet av grensesnittet er slik at materialet blir presentert mye som en faktisk karusell, som materialet roterer i en sirkulær måte fra forsiden til baksiden av skjermen. Dette grensesnittet brukes i Microsofts Silverlight-applikasjon , som utnytter en Javascript språk format for programmering formål. Instruksjoner
en
Åpne Microsoft Visual Studio for å komme i gang med Silverlight . Når programmet åpnes, opprette en ny fil ved å klikke på " File " og deretter " Ny" og til slutt "Project ".
2
Velg mellom Visual C # eller Visual Basic som din programmeringsspråk . Velg Silverlight som type prosjekt skal være ferdig på dette punktet også. Velg hver av disse alternativene ved å peke og klikke på dem i det nye prosjektet skjermen. Når merket, velger du " Ok" for å gå videre til neste skjermbilde .
3
Gi prosjektet det navnet du liker . På samme skjerm , valgte prosjektet type fra drop- down menyen og velge hvilken versjon av Silverlight du bruker. Du kan også sette opp prosjektet med en testside eller gjøre det innenfor ditt eget nettsted.
4
Åpne Solution Explorer grensesnittet ved å klikke på "Vis" og deretter " Solution Explorer , " hvis Solution Exploreer ikke åpnes automatisk for deg. Velg " HelloWorld3D " innenfra Solution Explorer for å komme i gang med 3D- grensesnitt . DirectX SDK må være installert for å bruke HelloWorld3D løsning.
5
Åpne " default.html " fil i Solution Explorer . Pass på at " EnableGPUAcceleration "-kommandoen er aktivert . Du må ha dette aktivert for å kunne bruke tegne funksjon i Silverlight . Legg til DrawingSurface kontroll ved å sette inn koden på MainPage.xaml : en
< TextBlock x : Name = " txt " VerticalAlignment = " Top" HorizontalAlignment = " ; Venstre " forgrunn = " White " />
Deretter legger du til følgende kode :
txt.Dispatcher.BeginInvoke ( ( ) = > { txt.Text = string.Format ( "Delta Tid : { 0 } ms \\ tTotalTime : { 1 } ", e.DeltaTime.TotalMilliseconds , e.TotalTime ); });
6
Behandle nåværende grafikk enheten ved hjelp GraphicsDeviceManager . Denne enheten manager er nødvendig for 3D-rendering. Legge " GraphicsDeviceManager deviceManager = GraphicsDeviceManager.Current ; txt.Text = string.Format ( " Render Mode : { 0 } \\ forræderi : { 1 } ", deviceManager.RenderMode , deviceManager.RenderModeReason ); " til MainPage.xaml . cs vil gjøre muligheten til å bruke 3D-rendering. For å gjøre dette effektivt , setter enableGPUAcceleration til " False ", da kjøre programmet. Når programmet kjører , sette den slik at den er aktivert ved å endre innstillingen til " true".
7
Lag din 3D rendering hjelp GraphicsDeviceManager . Tømme enhetsbehandling før du prøver å bruke det ved å legge inn følgende kode :
" device.Clear ( ClearOptions.Target