Anvendelsen av lineær programmering for å løse dataprogrammering feilkoder er en vanlig praksis . Programmerere skape feilrettingskoder som overfører digital informasjon over upålitelige kanaler . Dekoding disse feilrettingskoder hjelp av lineær programmering krever en sterk kunnskap om algoritmer og deres anvendelse . Feilrettingskoder er koder skrevet i den hensikt å rekonstruere data eller dataprogrammering koder som har feil , uten å måtte skrive et helt program . Lineær programmering gir det matematiske språket som brukes av programmerere til å korrigere disse feilene. Instruksjoner
en
gjenkjenne det viktigste poenget med feilretting via lineær programmering : å bestemme omfanget av en programmeringsfeil og om det er mulig å sette inn kode for å løse det . Hvis du ikke klarer å vurdere dette på forhånd , kan du utføre en øvelse i nytteløse . Du må først se på koding matrise for å fastslå om dataene er tilstrekkelig til å gi deg den løsningen du søker, som er utvinning eller retting av data med feilkorrigering kode .
2
List alle data , eller kjente variabler , har du tilgjengelig i en tabell eller et diagram slik at du kan visualisere hvordan du skal gå om å løse problemet . Også liste opp alle de begrensningene du vil ha i å prøve å løse problemet . For eksempel, hvis du vet at en variabel ikke kan være lik null , men må være mindre enn 10 , uttrykke denne kunnskapen ved å skrive det ut som et matematisk forhold . Skriv disse begrensningene som ulikheter ved hjelp av ≤ og ≥ tegn . I dette eksempelet , du vet at uansett hva variabelen du skal løse det for må være et sted mellom null og ni. Et papir lagt ut på University of California i Los Angeles Math Department hjemmeside og en lagt ut på Standford Universitetet nettsted både anbefale å bruke minimering problem kjent som grunnlag Pursuit problem å løse for de ukjente variabler .
3
Løs likningen ved hjelp gjennomførbare løsninger . Disse løsningene er de som er dannet av de begrensninger. Når de begrensningene er plugget inn i ligningen , bør den resulterende grafen til ligningen skape kryssende linjer som danner en region av mulige løsninger.
4
Beregn mulige løsninger basert på punktene hvor en linje likning skjærer x- og y-aksene . Hver av disse vil gi deg minimums-og maksimumsverdier eller et sett med parametere som du kan arbeide .