The refactoring av koden refererer til en prosess der den interne strukturen til et program kode er endret for å forbedre ytelsen. Hva gjør koden refactoring så kraftig, er at den unngår å endre de funksjonelle krav eller grunnleggende behaviorisms av koden. I utgangspunktet utfører programmet fortsatt de samme oppgavene , men raskere og mer effektivt. I tillegg , blir koden lettere å vedlikeholde og enklere å forstå. Bestemmer seg for å refactor
Refactoring koden er ikke alltid den beste avgjørelsen . Noen ganger må du bare kaste ut din nåværende koden og starte fra scratch. I andre tilfeller kan du rett og slett mangler nødvendig tid til å omstrukturere koden på grunn av en forestående frist . Det er tre grunner som du kanskje vil refactor - . Å legge til en ny funksjon, for å fikse en dårlig bug eller for å tilfredsstille kravene til en årlig kode gjennomgang
Program Analysis
en mye brukt metode for å refactoring kode for bedre ytelse innebærer å kjøre programmet under et profiler eller program analyseverktøy for å overvåke hvordan koden bruker tid og rom. Dette lar deg finne treg og chunky hotspots som krever optimalisering eller reproduksjon . Du kan deretter gradvis takle hvert hotspot en om gangen til du løser problemet . Bare fortsett du til neste hotspot
refactor koden automatisk
Martin Fowler bok " Refactoring : . Bedre Design av eksisterende kode , "forfatteren lister ut enkle, men effektive tips for å lage automatiske refactorings . Husk at auto refactoring er språkavhengige , som betyr det samme systemet som du brukte for Java-kode kan ikke gjenbrukes for C + + -kode. Premisset består av å lage mekaniske trinn som endrer identifikatorer og endre syntaksen , gjøre mindre , repeterbare justeringer for å forbedre ytelsen.
Refactoring Eksempler
Du kan refactor koden ved å fjerne duplisert kode , skjæring svært lange metoder ned i størrelse og redusere langvarige parameterlister . Du kan også partisjon altfor store systemer i mindre delsystemer eller flette svært relaterte moduler i en enkelt modul . Andre refactoring eksempler inkluderer døpe dine gjenstander med mer intuitive navn , organisering relaterte enheter til en enkelt hierarki og opprette separate midlertidige variabler i stedet for tilordning av en flere ganger.