HasEventListener ( ) & willTrigger ( ) er metoder som brukes i Adobe Flash ActionScript programmeringsspråk for å utvikle Adobe Flash-applikasjoner . Både sjekk EventDispatcher objekt for å fastslå om det inneholder noen bestemte typer hendelser . ActionScript Introduksjon
Macromedia Inc. utviklet ActionScript som et objekt - orientert språk , slik at utviklere kan bygge mye mer komplekse Flash-applikasjoner . Det ble opprinnelig rettet bare for å tillate deg å kontrollere 2D-animasjoner i Flash, men i dag det kan brukes til å konstruere Web-spill og programmer med streaming av lyd og video medieinnhold . Plus , kan det få tilgang til og manipulere databaser.
Egenskaper, metoder og hendelser
egenskaper er kode som representerer et objekt utseende , for eksempel farge, diameter eller status . Hendelser bestå av reaksjonen kode som skal behandles i tilfelle av en hendelse. For eksempel kan det Balloon_Puncture ( )-metoden angir hvordan man skal reagere hvis en ballong objekt er punktert . Metoder , derimot , gjelder handlinger som skal utføres , for eksempel blåse eller slippe ut luft i ballongen.
EventDispatcher Object
Hver gang en hendelse inntreffer, for eksempel klikke på en mus , er EventDispatcher objektet sendt ut for å finne arrangementet målet. Den samler informasjon om arrangementet og går tilbake til sin opprinnelige posisjon . . Innenfor denne klassen finnes mange metoder , inkludert hasEventListener () og willTrigger ( )
hasEventListener ( )
hasEventListener ( )-metoden vert følgende syntaks : offentlig funksjon hasEventListener (type : String ) : Boolean . Det låter inn i EventDispatcher objekt for å fastslå om det er en registrert hendelse lytteren for en bestemt type arrangement . Dermed kan du spore om visse hendelser har eller ikke har forekommet i tilfelle strømmen hierarkiet.
WillTrigger ( )
willTrigger ( ) sjekker også med EventDispatcher å bestemme om en lytter eksisterer. Forskjellen er at det kan målrette spesifikke hendelsestyper som utløser spesifikke hendelsen lyttere . Grunnen er fordi hasEventListener ( ) bare undersøker hendelser knyttet til objektet som den tilhører , mens willTrigger () tar en nærmere titt på hele arrangementet flyt.