Opprette ulike elementer i et program eller på en webside er mulig ved å bruke programmeringsspråk som ActionScript . For eksempel er det mulig å lage en knapp rekke gjennom programmering skript som deretter kan testes ved hjelp av Adobe Flash. ActionScript lar deg lage knapper som varierer i størrelse, form , dens tekst og dets klikk- gjennom kommandoer. Instruksjoner
en
navn hver knapp som du vil bruke for websiden din. Knappene skal være navngitt i henhold til de forskjellige funksjonene de skal utføre , eller destinasjoner at de vil ta betrakteren til når de trykkes . For eksempel vil "hjem "-knappen ta brukeren tilbake til hjemmesiden. Hver knapp er navngitt etter en lignende script format . Type " home_mc " for å nevne den "hjem "-knappen . Hver knapp har lignende navn . For eksempel, " about_mc " kommando navn "Om "-knappen brukes til å ta betrakteren til " Om oss" siden .
2
Skriv matrisen som inneholder navnene på knappene ved hjelp av nødvendig script . Det bør lese noe om dette : var clipArray : Array = [ home_mc , button2_mc , button3_mc , button4_mc ] . Alternativt kan du skrive knappene i en matrise med koordinater i stedet : var C: . Array = [ [ 0 , 0 ] , [ 0 , 30 ] , [ 70, 0 ]
3
Definer knapp egenskaper, for eksempel fargen , ved å legge til ekstra koding skript . For eksempel lage en blå knappen ved å legge følgende skript : function drawbutton (blå ) . Legge til flere egenskaper , som for eksempel knappen form , ved hjelp av ActionScript .
4
Test skriptet for å sikre at det fungerer , ved hjelp av Adobe Flash. Rekken av knapper du har lage ved hjelp av ActionScript utgjør den samme type script som brukes i etableringen av filmklipp i Adobe Flash. For å teste disse knappene , bruker du Adobe Flash -programvaren ved å velge "Control " fra drop -down menyen på toppen av skjermen . Fra menyen velger du " Test Movie . " Et nytt vindu vil åpne opp med knappen din . Knappen skal vises når du programmert det ved hjelp av ulike parametere i ActionScript .