Flash er en animasjon teknologi , opprinnelig utviklet av Macromedia og nå eid av Adobe , som kanskje er best kjent for sin bruk i webapplikasjoner . Flash krefter sosiale medier og online spill og brukes for nettannonser , gratulasjonskort og interaktive web- innhold . Du kan bygge din egen flash -applikasjoner ved hjelp Flash Builder , et Flash /ActionScript CASE verktøyet, som du kan laste ned fra Adobes hjemmeside. Du kan begynne med å bygge et veldig enkelt , grunnleggende Flash-program og til slutt bygge applikasjoner med enorm kompleksitet som din kunnskap om teknologi øker . Du må kanskje gjøre noen grafisk design hvis du ønsker å designe komplekse animasjoner . Instruksjoner
en
Last ned og installer Adobe Flash Builder . Dette er en utvikling studio som inneholder alt du trenger for å bygge din Flash søknad. Den har også linker til tutorials som vil lære deg hvordan å utvikle stasjonære og mobile applikasjoner . Du kan laste ned en fullt fungerende prøveversjon hvis du ikke er interessert i å kjøpe programvaren med en gang.
2
Start Flash Builder-programmet fra skrivebordet i Windows ved å klikke på "Start " og deretter " Adobe Flash Builder "og deretter velge" Adobe Flash Builder << versjonsnummer >> "fra menyen .
3
Lag et nytt prosjekt ved å klikke på " File "-menyen fra Flash Builder-programmet hovedskjermbildet og deretter velge "Ny" alternativet. En meny vil vises slik at du kan lage flere forskjellige typer Flash-applikasjoner , inkludert stasjonære , mobile, Flex og ActionScript -prosjekter . Velg " Flex Mobile Project" fra listen for å opprette en ny flash-applikasjon som vil kjøre på mobile enheter ved å lansere prosjektet veiviseren.
4
Velg plattformer der prosjektet vil kjøre , gi ny søknad et navn ved å skrive inn et passende navn til "Project name" tekstboksen , og levere noen annen nødvendig konfigurasjon informasjon i veiviseren , og klikk deretter på " Finish" -knappen for å starte kode editor . Flash Builder vil ta noen minutter å ta i bruk konfigurasjonsparametere , generere og laste prosjektet . Du vil se informative vinduer som vises på skjermen før denne prosessen er fullført, noe som medførte at koden editor vil lansere .
5
Skriv inn koden for din flash-applikasjon inn koden editor vinduet. Du kan legge til eventuelle nødvendige komponenter fra " File "-menyen på dette punktet . Du kan bytte mellom faner vinduer på editor og endre koden for en komponent , etter behov.
6
Test din flash programmet ved å klikke på " Kjør"-knappen på oppgavelinjen. Du vil bli bedt om å velge en emulator for din mobil. Velg ditt foretrukne enheten fra listen, og klikk på "Finish " for å starte programmet .
7
Klikk på "File "-menyen og velg deretter "Lagre " for å lagre søknaden .