FPS Skaperens objekt- basert miljø og åpent build gjør det mulig å bygge komplekse første - person shooter spill . Enda bedre , ikke spillskaper ikke krever at du har noen kunnskap om programmering språk . Men hvis du tilfeldigvis være komfortabel med programmering og egen DarkBasic Pro , FPS Creator søster prosjekt , bruker DarkBasic Pro til å redigere FPS Creator kildekode og tilpasse videospill prosjekter til dine eksakte spesifikasjoner . Instruksjoner
en
Last ned DarkBasic Professional Upgrade Extras pakken. Ekstraher innholdet i zip-fil . Høyreklikk på " File" og velg deretter "Extra All " fra hurtigmenyen som vises . Velg " Extract " fra menyen som dukker opp .
2
Dra og slipp " DBPro_for_FPSC "-mappen fra den ekstraherte statister pakken til DarkBasic Pro programmets mappe. Dra og slipp " FPS Creator "-mappen til FPS Skaperens "Game Creator "-mappen . Du kan høyreklikke på skrivebordet er DarkBasic Pro og FPS Creator snarveier , og velg deretter "Åpne mappen " alternativet fra deres kontekst menyen for å få tilgang til DarkBasic Pro og FPS Creator mapper direkte.
3
Load FPS Skaperens kildekoden til DarkBasic Pro. Velg "Åpne " fra programmets "Fil" på vei til bla etter FPS Creator kildefilen. Kilden filen kan finnes i " FPSC -G "-mappen i ekstraherte DarkBasic Pro statister pakken.
4
Legg tilpassede variabler til kildekoden . Variabler legge til verdier i elementer av koden. Skriver en " =" tegn mellom variabelen og dens verdi. Bruke grunnleggende modifikatorer som " hvis " for å sette opp betinget utsagn mellom variabler. For eksempel, ville du skrive " hvis stat = 4 da stat $ = cash $ ( 40 ) " for å sette en betingelse at spilleren mottar $ 40 hvis han eller hun oppnår en statistisk score på fire .
5
Legg til ønskede strenger eller tekstmeldinger , til koden. Finn kapitteloverskriften relevant for den type string du ønsker å delta. Skriv inn din streng på en linje under overskriften . Fest " $ som streng " på slutten av hver streng ditt ord inn . Å kombinere strenger , fest " $ = stringcombo . " Substitute " stringcombo " med ønsket streng kombinasjon .
6
Gjør eventuelle andre endringer i koden før kompilering det. Trykk på " F4 "-knappen på tastaturet når du er klar til å kompilere modifiserte kildekoden til en kjørbar fil .