Unity 3D er en spillutvikling motor laget av Unity Technologies for Windows og Mac OS X operativsystem . Unity 3D gir mulighet for etablering av spill som kan distribueres til datamaskiner , spillkonsoller og smarttelefoner . Spill utviklet med Unity 3D er konstruert med scripts og programmeringsspråket C # . Spillet objekter er manipulert i Unity 3D ved å bruke numeriske verdier til " Transform " variable . Ved å opprette et flyttall variabel, er det mulig å flytte et objekt med konstant hastighet . Instruksjoner
en
Skriv inn følgende kode inn i spillet skript for å lage en konstant hastighet variabel : en
Var ConstantSpeed : float = x ;
2
Skift . "x" med den numeriske hastighet verdi som du vil bruke på den bevegelige objekt
3
Skriv inn følgende kode inn i manuset av objektet for å skape en oppdatering funksjon:
funksjon Update ( ) { }
4
Skriv inn følgende kode mellom brakettene i oppdateringen funksjon for å søke hastigheten variabel til objektet : en
transform.position . x = transform.position.x + ConstantSpeed ;