attributter i programmering er biter av data knyttet til noen av elementene i programmet . Noen egenskaper er innebygd i spesielle programmer og språk , men du kan også lage egendefinerte attributter og bruke dem til hendelser , felt , parametre og programmering moduler . Extensible Stylesheet Language ( XSL ) Transformasjoner er et verktøy for å transformere eller erstatte attributter i XML programmeringsspråk. Du kan forvandle en egenskap til å feste ditt navn til den eller erstatte navn, tall og variabler gjennom hele programmet . Instruksjoner
en
anmeldelse noden treet for XML- dokumentet. En node treet tar selve dokumentet som roten, med dokumentelementer , kommentarer og behandlingsinstruksjoner danner noder , som hver kan ha subnodes . Endringene du inkludere i XSL-stilark matche opp med dokumentets noder.
2
Velg fra en av tre utenheter. XSL utganger XML-dokumenter som enten XML, HTML eller som tekst for kildefiler , dokumentasjon eller e-post . Du trenger å kode XSLT å levere produksjonen som du vil .
3
direkte prosessoren til å gå over XML noder og finne de attributtene du vil endre. I et stort program der samme egenskap oppstår hundrevis av ganger i flere noder , er det mer praktisk for datamaskinen å identifisere de nodene malen rammer enn å prøve og fange dem alt for hånd .
4
Draw opp et XSLT-stilark for dokumentet du jobber med. Stilark gi et sett med maler som beskriver transformasjonen du ønsker. Hver mal i stilarket uttrykker en regel og gir en mønstergjenkjenning regelen til dokumentet noder det gjelder for. For eksempel kan en mal direkte XSL å erstatte en bestemt variabel med et heltall i noen av nodene i dokumentet .
5
Identifiser hvilke forandringer som er høyeste prioritet . I en komplisert program med flere endringer , kan to eller flere gjensidig utelukkende endringene gjelder ett attributt . Legge til en prioritet nummer - noe positivt eller negativt reelt tall - til en mal lar datamaskinen rangere de valg og gå med det høyeste antallet
.