I stedet for å hoppe direkte inn koding komplisert programmering uttalelser , kan det være lurt å vurdere hulene i noen pseudokode . Det er egentlig en ikke- spesifikke og uformell algoritme koding guide som kan brukes på alle programmeringsspråk . Hva gjør det så nyttig er at syntaksen er involvert i å bruke variabler, konstanter og modifikatorer er relativt enkelt å lære. Som sådan , det kan du fokusere på å bygge programmets logikk , hvoretter konstruere selve koden vil være mye enklere . Instruksjoner
en
Start med å skrive ordet " konstant" å identifisere at du er i ferd med å starte en variabel med en konstant.
2
Følg første perioden med en konstant - identifikator , som i hovedsak er den variabelen som du har tenkt å bruke til å lagre den konstant.
3
Fortsett initialisering ved å skrive ordet "AS" for å indikere at du er i ferd med å identifisere konstant type.
4
Angi en konstant type. De typiske typene du sannsynligvis vil møte i de store programmeringsspråk inkluderer Boolsk , STRING , flyttall og heltall. Føl deg fri til å spesifisere en foreløpig ukjent type ved å bruke begrepet "andre - DATA - TYPE . "
5
Identifiser konstant ved å skrive " = " og deretter konstant . Gitt at du ønsker å plassere den konstant 54 i variabelen constant_variable , ville den endelige uttalelsen se slik ut : en
KONSTANT constant_variable AS INTEGER = 54