Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Forskjellen mellom Function overstyring & Function Overload
    Når programmerere bruke objektorientert utvikling for å bygge sine søknader , kan de bruke både funksjon overbelastning og funksjon overstyring. I objektorienterte språk som Java , er funksjoner som normalt omtales som metoder. I et objektorientert program, programmerere skape klassen erklæringer der de definerer oppførselen til programmet objekter . Overbelastning og overstyring er alternativer når du oppretter disse deklarasjonene av atferd ved hjelp av metoder . Klasse Funksjoner

    En klasse erklæring er en blåkopi for objekter i et program. Når et program oppretter et objekt av en bestemt klasse , vil dette objektet gir metodene , eller funksjoner , er skissert i erklæringen. Følgende eksempel Java-koden demonstrerer skape et objekt og kalle en metode på det : en

    Helper hjelp = ny Helper (); String ord = help.doSomethingUseful ( 5 ) ;

    klasse erklæring for eksempelet er " Helper " objekt kunne gi denne metoden ved hjelp av følgende oversikt : en

    public String doSomethingUseful ( int num )

    metoden signatur indikerer at det tar et enkelt heltall parameter og returnerer en streng .
    parametre og retur

    Overbelastning lar programmerere å gi flere versjoner av samme metode eller funksjon . Noen ganger kan en klasse kan ha behov for å imøtekomme varierte inngangsverdier for funksjonaliteten det gir. For eksempel kan Helper klassen inneholde følgende ekstra metode : en

    public String doSomethingUseful (String numText )

    Denne metoden har samme navn som den første , men tar en annen type parameter . Klassen kan inneholde flere versjoner av metoden, med forskjellig antall og typer av parameter og ulike retur typer. Dette er metoden overbelastning , som lar klasser for å takle ulike situasjoner andre steder i et program.
    Inheritance

    Prioritet er en egenskap av applikasjoner ved hjelp av arv . Med arv , kan en klasse erklæring forlenge en eksisterende erklæringen , arve funksjonaliteten til dette overordnede klassen . Arve klasser kan bruke metodene til den overordnede klassen samt gi flere metoder av sine egne. Dersom imidlertid et arve klasse behov for å gi en egen implementering av en fremgangsmåte det arver fra uomdannet må det overstyre den metoden. Når en klasse erklæring inkluderer en metode implementering for en arvelig metode , overstyrer de nye innstillingene automatisk den overordnede metoden. Følgende eksempelkode demonstrerer Helper klassen strekker en annen klasse : .

    Public class Helper strekker BigHelper
    p Hvis den overordnede klassen også inneholder " doSomethingUseful "-metoden , talsmannen implementering overstyrer det

    Bruker

    Både overbelastning og overstyring gi programmerere med evne til å skape mangfold og fleksibilitet i sine applikasjoner . Men bruken av disse to teknikkene er svært forskjellige. Overbelastning betyr i hovedsak å ha flere alternative versjoner av samme metode i form av input og output. Overstyrer betyr å utnytte eksisterende funksjonalitet gjennom arv , men også å gi spesialisert funksjonalitet som passer programmet i utvikling. Overbelastning og overstyring er nøkkelbegrep for programmerere å lære objektorientert utvikling.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan forbedre lesbarheten av COBOL 
    ·Hvordan skrive testtilfeller for en webside 
    ·Hvordan erstatte Blocks Bruke AWK 
    ·Binære Computation Tips og triks 
    ·Client Server Vs . Web -Based 
    ·Hvordan skrive ut dosemu på Dot Matrix 
    ·Hva er rollene til Referanse og Set attributter i et De…
    ·Hvordan Endre TTF filer 
    ·Hvordan bruke en MDI Form i C # 
    ·Hvordan avslutte en Finite Loop 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan bruke bannere og klistremerker i GTK Radiant 
    ·Hvordan unngår jeg Null rader i 'Velg Into klausul "i …
    ·Hvordan Erklærer variabler i Access VB 
    ·Hvordan å kompilere i Fortran & Ignorer Linjeavstand 
    ·Hvordan skrive kode i Python 
    ·Datatyper for Turbo C 
    ·Hvordan Telle Simulering Tid i Matlab 
    ·Hvordan lage et bilde Kart Ved hjelp av HTML programmer…
    ·Hvordan legge til Array elementer i VBS 
    ·Hvordan lage Alle Radio Knapper False i JavaScript 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/