? Bufring er et programmeringsspråk metode for midlertidig lagring av data . Vanligvis en buffer gir en forsinkelse , eller ventemodus for data som er bestemt for bruk av et annet program . Programmer som er skrevet for forskjellige typer applikasjoner operere ulike konvensjoner over bruken av buffere . Data Exchange
Informasjon som sendes fra en applikasjon til en annen kan ikke alltid overføres umiddelbart. Det programmet kan være opptatt , og venter på det å svare på en forespørsel ville føre til at kalle programmet til å henge . Programmer som regelmessig kommuniserer med hverandre for å etablere et "rør ", som er en buffer for kommandoer. I dette tilfelle bufferen er en fil . Oppkallingsprogrammet sender forespørselen ned i røret , skriver data til filen, og deretter får med andre oppgaver , periodevis sjekke en annen buffer for å se om det andre programmet har oppfylt kravet og skrevet ut resultatene .
nettverksbufferen
bufring forsinker overføring av data over nettverk og kan føre til et problem for interaktive applikasjoner som Internett-telefoni . Forsinkelse på en Internett- telefon kan gjøre samtalen umulig, men ingen av partene har myndighet til å løse problemet . Forsinkelsen er forårsaket av buffere på mange rutere mellom de to endepunktene på tilkoblingen. Rutere buffer data til å vente på deres utgående tilkoblingen til å bli tilgjengelig . Nettverksblokkering fører nettverk bufring. Network innfallsporter også bufre data slik at det kan inspiseres for uautoriserte data eller virus . Den sjekker programmet kan ikke jobbe så fort som hastigheten på innkommende data , ryggen slik at data i en buffer inntil packet inspection kommer til slutten av sendingen . Mange motta søknader buffer data ankommer fra nettverket fordi dataene kan komme ut av drift.
Multimedia Buffer
buffere er ikke bare brukes av programmer for å sende data ut, men programmer også lese innkommende data inn buffere . Eksempelet at de fleste nettbrukere erfaring er en mediespiller buffering streamet innhold. Video spillere buffer innhold når den kommer. De er i stand til å begynne å spille innhold før alle filen har kommet. Men hvis spilleren går på en raskere hastighet enn nettverkstilkobling, vil den vente med å vise filen før den har nok innhold til å holde det gående mens resten av filen kommer. Ofte anslag over hvor stor andel som er nødvendig i buffer er feil og spilleren begynner å vise videoen , eller spille lyden , bare for å ta en pause halvveis gjennom fordi den er tom for innhold å vise .
Buffer Overflow
De fleste programmer lese data i segmenter . Søknader er bare i stand til å arbeide med filer skrevet i et kjent format . Dette gjør dem i stand til å stole på at ankommer data vil bli presentert på programmene maksimal størrelse. Hvis programmet er gitt en større mengde data enn minnet strukturen det har forberedt på å holde den, vil det oppstå en feil . I slike tilfeller vil programmet krasje og rapportere en " buffer overflow . " Dette betyr at den ikke kan håndtere så mye data i bufferen .