The open -source Java-kode bibliotek for Web ontologi språk ( OWL ) er et programmeringsgrensesnitt ( API ) som brukes til å lage klasser og metoder som spesifikt laste og lagre OWL -filer . API kan også brukes til å manipulere OWL data og utføre logikk-basert analyse . Det er først og fremst brukes til å utvikle frittstående komponenter og applikasjoner. Instruksjoner
en
Åpne den foretrukne Java-kode editor eller en vanlig tekstredigering program, for eksempel Microsoft Notisblokk eller Mac OS X TextEdit . Opprett et nytt dokument hvor du kan øve koding ved hjelp av OWL API .
2
Importer de nødvendige kode pakker for OWL å fungere ved å legge til følgende tre linjer med kode til din applikasjon, som automatisk vil laste ned OWL kode biblioteker :
import edu.stanford.smi.protegex.owl.model.OWLModel , import edu.stanford.smi.protegex.owl.model.OWLNamedClass ; import edu.stanford.smi.protegex.owl . ProtegeOWL ;
3
Opprett en ny offentlig klasse for OWL API demonstrasjonen program ved hjelp av følgende kode :
public class OWLAPIDemoApplication {
4
Legg til følgende program kode for å lage "Hello World" OWL program som bruker OWL API. Denne applikasjonen koden bruker getNamespaceManager funksjoner og angir en owlModel :
public static void main ( String [] args ) { OWLModel owlModel = WORLDCLASS = owlModel.createOWLNamedClass ( "World "); System.out.println ( " Class URI : " + worldClass.getURI ( ) ); } }