. The Net rammeverket gir deg mange verktøy som forenkler visse aspekter av programmering. For eksempel bruke MemoryStream klassen til å lage strømmer av data som buffer data . Du må kanskje bufre data når du er usikker på hvor mye data må leses , eller hvor fort dataene blir sendt . Bufferen lagrer dataene i et midlertidig lager , som er lesbar ved behov. Lag mange typer MemoryStreams , inkludert en som bruker et bitmap byte array. Du trenger
datamaskin med Visual Studio 2010 installert
Vis flere instruksjoner
en
Åpen Visual Studio 2010 ved å klikke på programmets ikon. Når den lastes ned, velger du "Fil /Ny /Project" og klikk på " Visual C # /Console Application. " Navn prosjektet med det navnet du ønsker. En ny Console Application prosjekt er opprettet, og kildekoden filen vises i hovedredaktør vinduet. Kildekoden filen inneholder en klasse definisjon oppkalt etter prosjektet
2
Place følgende uttalelse på toppen av kildekoden filen for å importere MemoryStream klasse : . Hjelp System.IO ;
3
Finn " Main" -metoden i kildekoden filen . Det er bare én metode i klassen definisjonen , så det burde være lett å finne. Denne metoden er utgangspunktet for programmet. Umiddelbart etter " Main" -metoden er en kode blokken, som er symbolisert ved to krøllete parentes . Sett inn koden fra følgende trinn inne denne koden blokk
4
Opprett en ny byte array kalt " bitmap " ved å skrive følgende uttalelse: . Byte [ ] bitmap = new byte [ ] { 0 };
5
Opprett en ny " MemoryStream " objekt ved hjelp av " bitmap " byte array som dette: MemoryStream stream = ny MemoryStream ( bitmap ) ;
6
kompilere programmet ved trykke på den grønne "Play" -knappen fra Visual Studio verktøylinjen. Programmet kompilerer uten feil , viser du at du bruker " MemoryStream » og byte array riktig .