Adobes ActionScript 3 er et Flash -basert programmeringsspråk som brukes til å utvikle brukergrensesnitt effekter for nettsteder og web - baserte applikasjoner. Hvis du er en Flash webutvikler, bør plukke opp på tre ActionScript , eller AS3 , være lett . Hvis du er en nybegynner , kan det ta litt praksis. En av de uvanlige funksjonene i AS3 er dens evne til å lage side flips , brukere kan simulere snu en side i applikasjonen for å navigere til nye sider og seksjoner på websiden . Instruksjoner
en
Åpne Adobe Flash program som brukes for Flash og AS3 applikasjonsutvikling og opprette et nytt AS3 dokument for å øve koding .
2
Opprett en ny UIComponent til huset bildene som skal brukes i siden flip . Dette gjøres ved å bygge kilden til bildene og deretter bruke offentlige klasser til å definere hvordan bildene vil bli håndtert innenfor siden flip brukergrensesnitt. Bruke eksempelet koden nedenfor som en veiledning til AS3 side flip -kode:
[ Emebed ( source = " /images/exampleimage1.jpg " ) ] [ bindable ] public Var pix0 : Klasse ; [ Embed ( kilde = " images/exampleimage2.png " ) ]\u2028[ bindable ]\u2028offentlig Var pix1 : Klasse ;
3
Bruk myUIComponent wrapper for å skape nye UI komponenter når bildene er snudd . Dette bruker også en offentlig klasse , for eksempel : en
offentlig Var myUIComponent : UIComponent = new UIComponent ();\u2028offentlig Div. render : Shape = new Shape ();\u2028offentlig Var page0 : BitmapAsset ;\u2028offentlig Var side1 : BitmapAsset ;
4
Angi størrelsen på sidene i siden flip program ved hjelp av piksler og de render.x og render.y funksjoner for å lage vinduene der de nylig snudd sidene skal vises :
offentlig funksjon initApp ( ) : void {\u2028render.x = 1024 ;\u2028render.y = 768 ;\u2028myUIComponent.addChild ( render ),\u2028this.addChild ( myUIComponent ) ; page0 = new pix0 ( ) som BitmapAsset ;\u2028side1 = new pix1 ( ) som BitmapAsset ;
5
Legg til AS3 PageFlip funksjon, som bringer all koden sammen og gjør at siden flip å arbeide : en
PageFlip.drawBitmapSheet (o , //computeflip returnert objekt\u2028render , //target\u2028page0.bitmapData , page1.bitmapData ) ;