OMT er en forkortelse for objekt modellering teknikk , et velkjent eksempel på en software engineering metodikk. OMT er et objektorientert teknikk, som gjør det mulig for et system som skal beskrives i det et svært abstrakt nivå . Hele OMT Prosessen involverer fire faser, nemlig analyse, system design, objekt utforming og gjennomføring. Mesteparten av modelleringen foregår under analyse fase . Analyse
Analysen fase starter med et problem uttalelse, og dens formål er å utvikle den opprinnelige problemstillingen ved å tilby en liste over krav til utviklere , ledere og brukere. Den første problemstillingen er utvidet til tre modeller , kjent som et objekt modell , en dynamisk modell og en funksjonell modell . Objektet modellen representerer de statiske elementer av arbeidsfelt blir modellert og inkluderer klasser av objekter , foreninger, attributter og operasjoner. Den dynamiske modellen representerer samspillet mellom elementene og inkluderer stater, overganger mellom stater og hendelser som utløser overganger , mens den funksjonelle modellen representerer strømmen av data gjennom systemet.
System Design
formålet med systemdesign fase er å etablere den generelle arkitekturen , eller høyt nivå struktur , av systemet. Systemet er inndelt i delsystemer, som hver er tilordnet prosesser og oppgaver , tar hensyn til behovet for den samtidige forekomst av hendelser , kjent som samtidighet , og samarbeidet , eller samarbeidet mellom prosesser . Under system design fasen , er strategier for implementering av permanent lagring av data og programvare kontroller etablert .
Object Design
Formålet med objektet prosjekteringsfasen er å etablere plan for implementering av systemet. Dette innebærer fullt definere detaljene i klasser , foreninger , attributter og operasjoner , sammen med datastrukturer og interne objekter som trengs for å spesifisere hvordan systemet vil bli implementert . Sluttproduktet av objektet design er et design -dokument , der de grunnleggende , dynamiske og objekt modeller produsert av analysefasen revideres og holdes oppdatert . Objektet prosjekteringsfasen kan sammenlignes med den detaljerte utformingen scenen i en tradisjonell programvare livssyklus .
Implementering
Teoretisk er implementeringsfasen den enkleste , eller mekanisk , fasen av OMT , har siden alle de vanskelige beslutningene blitt gjort i de foregående faser. Men i praksis , krever gjennomføring fase ofte en betydelig mengde arbeid . Objektklasser og foreninger må gjennomføres ved hjelp av et bestemt programmeringsspråk , database eller hardware-løsning for å produsere et system som er gjenbrukbare, hydraulisk og robust. Gjennomføringen språk må inkludere evnen til å tillate kartlegging av LAR konstruerer i språket.