Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Hvordan å hoppe i ActionScript
    ActionScript er programmeringsspråket for Adobe Flash Player run- time miljø . Den tillater interaktivitet , databehandling og annen funksjonalitet i Flash-applikasjoner . ActionScript er utført av Action Script Virtual Machine , som er inkludert i Flash Player. Programmerere med grunnleggende kunnskaper om objektorientert programmering kan lett utvikle med ActionScript språket. Sammenlignet med ActionScript 2.0, er ActionScript 3.0 objektorientert og er utformet for å skape kompliserte applikasjoner ved hjelp av datasett. Programmere med ActionScript , må du ha Adobe Flash Professional CS5.5 installert på datamaskinen . Du trenger
    Flash
    Vis flere instruksjoner
    en

    Dobbeltklikk Flash Professional -ikonet på skrivebordet for å åpne den.
    2 < p> Forbered et bilde, for eksempel en ball. Gå til "Library " på den høyre ruten i vinduet ditt . Laste bildet inn i biblioteket ved å klikke på ikonet Legg til. Klikk på " File" og " New " for å opprette en ny flash-fil . Skriv inn et navn på flash -filen. Klikk på " Library" og velg bildet ved å klikke på det. Dra den til det tomme området på flash -filen. Klikk " LAYER1 " i " Timeline "-delen . Gi nytt navn til det som " objekt i bevegelse. "
    3

    Klikk på bildet igjen og gå til " Egenskaper". Angi et navn for eksempel, slik som " fotball ". Lag et nytt lag og endre navnet " AS3 . " Klikk "Windows " og deretter "Handlinger " for å gå inn i "Actions - frame" -vinduet .
    4

    Definer variablene , inkludert jumpspeed og koordinere y av hoppet sted : Jumpspeed = 0; starty = _y ;
    5

    Gjør ballen hoppe på noen fast plass på skjermen via taste koden i onClipEvent ( enterFrame ) : Hvis ( isJumping ) { _y + = jumpSpeed ​​; JumpSpeed ​​+ = 1; Hvis ( _y > = starty ) { _y = starty ; isJumping = false; hastighet = 6 ;} }
    6

    Skriv inn følgende kode for å kontrollere bevegelsen av ballen: trykk på høyre . eller venstre piltast for å endre bevegelse retning av ballen
    p Hvis ( Key.isDown ( Key.LEFT ) ) { Play (); _x - = hastighet; _xscale = -500 ; Else {if ( Key . isDown ( Key.RIGHT ) ) { Play (); _x + = hastighet; _xscale = 500 ;} } }

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan lage QBasic Skriv ut 
    ·Hvordan Rekursivt Traverse i en lenket liste 
    ·Hvordan bryte en List Apart i Prolog 
    ·Slik fjerner Programvareoppdateringer 
    ·Driver Developer Hjelp 
    ·Hvordan koble til Access i VB6 
    ·Hvordan lage en usynlig knapp i C # 
    ·Hvordan skrive en variabel til en tekstfil i SSIS 
    ·Hvordan åpne en ICD Fil 
    ·Hvordan bruke PHP Tekstutdrag i Asp.net 
      Anbefalte artikler
    ·Hva er normale INT Limits 
    ·JavaScript Opplæring for tiden Validation Funksjon 
    ·Slik konverterer Fra Int til Char 
    ·Hvordan beregne antall linjer i en fil ved hjelp CPP 
    ·Hvordan Sammenlign Character Ignorer Cases i Java 
    ·Slik bruker du en C Program Slik kontrollerer Armstrong…
    ·Hvordan lage et skjema på Runtime i VB6 
    ·Slik eksporterer en Python Test Suite i selen 
    ·Hvordan få Koder for Dev -C + + 4.9.9.2 
    ·Hvordan justere en PHP Vedlegg Fil Navn 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/