BYOND : Dream Maker er et gratis program tilgjengelig på nettet at spillere kan bruke til design og kode sine egne dataspill . De robuste egenskapene til BYOND selv tillater programmerere å samhandle med gamer ved å stille ham spørsmål i et varsel boks . Et varsel boksen er et vindu som vises som tillater spilleren å legge inn et svar. Ved å mestre varselet kommandoen , kan programmerere lage et spill som tillater spillere å ta viktige avgjørelser i spillverdenen . Instruksjoner
en
Run BYOND : Dream Maker
2
Åpne spillets manus i bunnen av skjermen
3
Naviger til plasseringen i skriptet der du vil at varsel boksen skal vises. For eksempel, hvis du ønsket varsling boksen skal vises i begynnelsen av spillet slik at spillet ber om gamer kjønn , vil du plassere varselet kommandoen i den delen av koden som skript begynnelsen av gameplay . Hvis du ville at spilleren skulle gjøre et valg ved å skrive inn en taverna , plasserer varsling kommandoen etter kro - inn kodelinje i manuset.
4
Sett inn følgende kodelinje inn i 1 > if ( " V2" )
Erstatt " " med navnet på vakt . Erstatt " " med dialogen prompt at spilleren vil lese , for eksempel " Vil du komme inn i bygningen ? " Erstatt hver forekomst av " V1" og " V2" med de to variablene , for eksempel " Ja" og " Nei" Du kan legge til flere variabler ved å legge til et komma , og deretter et annet svar omgitt av anførselstegn . Erstatt " » og « " med linjer med kode som skal utføres ved å svare på varselet.
5 Lagre endringene i spillet ved klikke på " Lagre"-knappen i øvre venstre del av skjermen .