Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Tutorial for en DirectX Pixel Shader
    Microsofts DirectX er et nyttig verktøy for operativsystemet som brukes av mange dataspill å vise avansert grafikk . Oppdateringer av programvare har gitt ekstra funksjoner, inkludert pixel shader - nyttig for å lage skygger eller celle - shading -grafikk . Denne prosessen kan bare brukes til små grupper av piksler , typisk teksturer. Så vurdere å bruke vektor nyanser hvis du trenger å endre skyggelegging kvaliteter av mange piksler. For å fullføre denne prosessen , må du ha lang erfaring med programmeringsspråket C. Instruksjoner
    en

    Erklærer DirectX pixel shader i programmet : en

    PixelShader = kompilering ps_1_1 OurFirstPixelShader ();
    p Dette vil tillate deg å bruke programmets pixel shader innenfor ditt eget program . Imidlertid vil bare datamaskiner med DirectX installert på sine datamaskiner kunne kjøre programmet .
    2

    Type grunnleggende mal som må tastes inn ved begynnelsen av enhver regel brukes med pixel shader , rett under objektet du vil endre piksler : en

    struct PSInput { float4 Pos: SV_Position ; float3 Normal: NORMAL ; float2 Texcoord : TEXCOORD0 ; float4 WorldPos : POSISJON ; };

    float4 PixelShader ( PSInput i ) : SV_Target {

    for eksempel, hvis du ønsker å endre pikslene i en tekstur , vil dette bli plassert etter at den vises i koden
    3

    . skriv inn kommandoer av den handlingen du ønsker å utføre på piksel. For eksempel : en

    float4 Color = g_Tex.Sample ( g_Sampler , In.Texcoord ) ;

    float3 VRay = ( float3 ) ( g_LightPos - In.WorldPos ) ;

    float FDOT = max ( 0.0f , prikk ( normalisere ( VRay ) , normalisere ( In.Normal ) ));

    retur Color * FDOT ;}

    Dette eksemplet gjør Tex.Sample tekstur vises lettere enn det normalt er . For å fullføre dette trinnet , må du ha en full kjennskap til C -kommandoer .
    4

    Lagre filen for å beholde endringene .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hva er SEI CMMI 
    ·Desimal Vs . Antall Datatyper 
    ·Hvordan åpne en MS Word-dokument i klassisk ASP 
    ·Hvordan bruke en mus i QBasic 
    ·Hvordan legge til et verktøytips til listitem 
    ·Flash MX spill Tutorial 
    ·Slik finner du ut Algoritmer 
    ·MATLAB Input analysering 
    ·Slik konverterer Hex WEP Tilbake til tekst 
    ·Hvordan beregne SHA - 256 for en String 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan lage en Registreringsskjema for et nettsted 
    ·Hvordan slå linjeskift i avsnitt med PHP 
    ·Hvordan lage en produktnøkkel 
    ·Hvordan lage innrykk i C + + 
    ·Hvordan få tilgang Macro Programming 
    ·En Tutorial på iPhone SDK varsler 
    ·Slik bruker du en Web Service i en SSIS dataflyt 
    ·Hvordan å bytte til forskjellige former i VB6.0 
    ·Slik kopierer PHP -filer fra webområdet 
    ·Hvordan endre passord i PHP 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/