. Legge til en polygon til en " GraphicsPath " objekt i NET -programmet er nyttig når du vil tegne en figur på skjermen for brukeren å vise. En polygonet er en geometrisk form som består av en serie av hjørner og rette linjesegmenter som forbinder topp-punktene . A " GraphicsPath " objekt inneholder linjer og kurver som du kan bruke til å tegne på skjermen . Legg et polygon ved å definere koordinatene til toppunktene og deretter legge det til en " GraphicsPath " objekt med " AddPolygon " metoden. Instruksjoner
en
Åpne din kilde filen i et redigeringsprogram , for eksempel Microsoft Visual Studio Express.
2
Opprett en ny funksjon og passerer den " PaintEventArgs e " objekt . I C # er dette gjort ved å legge følgende kode i filen : en
public void PolygonToPath ( PaintEventArgs e ) {
" PaintEventArgs " objekt inneholder data for "Paint " hendelse , som lar deg tegne på skjermen .
3
Lag en rekke koordinere punkter som vil definere hjørnene i mangekanten. I C # dette er gjort med følgende kode :
Point [ ] arr = { new Point ( 20 , 18 ) , ny Point ( 35 , 12 ) , ny Point ( 60, 16 ) , ny Point ( 47 , 38), ny Point ( 25 , 42) ;}
4
Opprett en ny " GraphicsPath " objekt og legge til en polygon til den ved hjelp av rekke koordinere poeng. I C # dette er gjort med følgende kode :
GraphicsPath polyPath = new GraphicsPath (); polyPath.AddPolygon (arr ) ;
5
Tegn " GraphicsPath " objekt , som inneholder mangekanten , på skjermen. I C # dette er gjort med følgende kode :
Pen gPen = new Pen ( Color.Blue , 3 ) ; e.Graphics.DrawPath ( gPen , polyPath ) ;}
6
Lagre kildefilen . Kompilere og kjøre programmet for å vise polygonet .