The Unified Modeling Language gir utviklere og programvare team med en standard vokabular for å uttrykke programvare og forretningsmodeller . Når utviklere bygge applikasjoner , har de ikke umiddelbart starter programmeringen . Avhengig av utviklingen metodikk involvert, kan det være flere stadier før koding faktisk begynner. UML lar utviklere definere modeller der de skaper abstrakte system design , før du implementerer disse designene i koden . Software Development
Programvare utvikling kan innebære mange forskjellige prosesser . Når utviklere bygge applikasjoner , må de først finne ut hva systemkravene er. Utviklerne kan deretter bruke disse kravene for å lage et sett av applikasjoner oppgaver , som beskriver nøyaktig hva programmet skal gjøre . Mest betydelige programvaresystemer dele sin behandling mellom programkomponenter . Programmerere kan deretter begynne å jobbe med implementering av programmeringskode for å levere denne behandlingen . UML diagrammer ofte spille en nøkkelrolle i å bygge bro over gapet mellom å arbeide ut hva en søknad skal gjøre og gjennomføre det .
Metoder
Utviklere kan velge mellom mange ulike programmeringsspråk og teknologiplattformer når du bygger programmer. Med mange programmer , vil et team av utviklere jobber sammen , observere en felles metodikk for utviklingsprosessen . Metoder varierer på tvers av språk og organisasjoner , men generelt de gir et rammeverk for gjennomføring av programutvikling i etapper , inkludert slike faser som krav innsamling , modellering , implementering, testing, debugging og distribusjon. UML er ikke avhengig av noen bestemt utviklingsmetodikk , så det kan spille en rolle i programvare -prosjekt .
Diagrammer
Utviklere bruker primært UML som et diagram verktøyet. Det er mange diagramtyper i UML , hver designet for å passe et bestemt utviklingstrinn eller program aspekt. Bruk sak diagrammer modell søknadsbehandling fra perspektivet av programvare brukeren , som vil forsøke å utføre bestemte oppgaver ved hjelp av programmet. Klassediagrammer modellen de spesielle kode komponenter i et program . Hvis et prosjekt innebærer objektorientert utvikling ved hjelp av et språk som Java , klasse Diagrams ofte danner grunnlaget for klasser og objekter som til slutt vil levere søknaden behandling.
Reverse Engineering
UML diagrammer primært vises i den tidlige fasen av programvareutvikling. Imidlertid kan språket også hjelpe i tilfeller der utviklerne forsøker å reverse- engineering applikasjoner. Ved hjelp av denne teknikken , kan utviklere begynne fra programmet koden og jobbe bakover til UML diagrammer som representerer den. Dette gjør det mulig for utviklere å analysere design og effektivitet av applikasjoner, så vel som å bestemme hvorvidt de oppfyller sine opprinnelige krav. I noen tilfeller , utviklere bruke flere verktøy for å generere kildekode direkte fra UML , snarere enn manuelt å implementere den.