Ved utvikling av en applikasjon for iPhone, bruker du de UIIMageView og UIIMage classtypes å sette inn et bilde i skriptet. iPhone-applikasjoner bruker iPhone Software Development Kit for å bygge applikasjoner , og derfor all koding er ensartet mellom programmer. Selv om du kan bygge applikasjoner , til en viss grad , i det grafiske brukergrensesnittet , er det nyttig å forstå hvordan koding fungerer. Ved å lese UIIMageView koden, kan du regne ut hvor og hvordan UIIMage vil bli inkludert. Instruksjoner
en
Åpne din iPhone-applikasjon i Xcode og åpne koding redaktør .
2
Bla til " UIImageView "-linjen. Et eksempel kode er : en
CGRect myImageRect = CGRectMake ( 0.0f , 0.0f , 320.0f , 109.0f ) ; UIImageView * myImage = [ [ UIImageView lloc ] initWithFrame : myImageRect ] , [ myImage setImage : [ UIImage imageNamed : @ " myImage.png "] ]; myImage.opaque = JA ; //eksplisitt ugjennomsiktig for ytelse [ self.view addSubview : myImage ] , [ myImage utgivelse ];
den første linjen definerer form og plasseringen av tag ' myImageRect ' . I " UIImageView "-linjen ( 2 ) , plasserer den " myImage " i rammen " . MyImageRect " På neste linje ( 3 ) , er " UIImage " satt som " myImage.png " - det faktiske bildet selv. Derfor betegner den første linjen der bildet blir plassert.
3
Gjør eventuelle endringer som er nødvendige og lagre filen .