TI -84 er en grafisk kalkulator laget av Texas Instruments . Det er en kalkulator svært lik den TI -83 pluss og har mange av de samme funksjonene , for eksempel lage programmer eller programmer . TI -84 er i stand til å lage apps som bruker flashminne mulighetene til datamaskinen din . Flash-minnet er forskjellig fra ROM ditt fordi det er en måling av mengden minne som er tilgjengelig for dine prosesser til enhver tid og kan endres . Det er ikke som " Flash " programmeringsspråk og må ikke forveksles med det. Instruksjoner
en
Trykk på "On" knappen på TI -84 kalkulator og deretter trykker du på "PRGM "-knappen nær toppen av kalkulatoren . Bruk piltastene på kalkulatoren for å velge "Ny Program" -knappen og trykk " Enter" for å velge dette alternativet.
2
Bruk knappene på kalkulatoren for å skrive inn navnet på programmet. Knappene er automatisk satt til " Alpha ", som betyr at de er satt til å skrive bokstavene i nøkkelen og ikke tallene. Trykk på " Enter" når du er ferdig med å angi navnet.
3
Trykk på " PRGM "-knappen for å få opp en liste over kommandoer , inkludert input og output kommandoer, de grafiske kommandoer og visuelle kommandoer. Velg kommandoen du vil bruke, og trykk "Enter " for å legge det inn i din første programmering.
4
Angi verdien ved siden av din kommando som er hensiktsmessig for kommandoen . For eksempel, hvis din kommando er " Display", skriv hva du vil vise og trykk deretter på "Enter". Nå , når programmet starter , vil det vise denne teksten .
5
Legg en "Input "-kommandoen etter at "Display" -kommandoen til å legge inn informasjon viktig for programmet , enten i form av tall eller tekst. Lag "Input "-kommandoer for spesifikke objekter, slik at du kan flytte dem over skjermen .
6
Velg fra " Draw " programmering menyen for å legge visuelle. Velg formen du ønsker å lage samt viktig informasjon . For eksempel vil et kvadrat eller rektangel kreve fire punkter på kartesisk plan . Input disse i en "X , Y " format .
7
Program " Hvis /Så " uttalelser i din programmeringskode som kontrollerer din app . For eksempel bruker en " Hvis " programmet heter " hvis x = y , og deretter utføre en handling. " Et eksempel på dette ville være " hvis knappen trykkes = høyre , deretter flytte ikonet til høyre. "
8
Fortsett å programmere din søknad til du er ferdig . Trykk på "Avslutt "-knappen og deretter på " PRGM "-knappen igjen . Flytt markøren til " Kjør" og velge programmet du nettopp laget. Kjør app for å sjekke det for feil . Les gjennom språk og fikse feilene hvor de oppstår .