Du kan serialisere et objekt som inneholder en Enum ved hjelp av standard serialisering teknikker , forutsatt at Enum oppfyller visse kriterier . Programmerere seriekopiere objekter for å lagre dem i en vanlig tekstfil , XML fil eller binær form . Programmerere ofte seriekopiere gjenstander før de tillater et program for å avslutte. For eksempel kan et spill programmerer nummerere en spillers nåværende spill for å redde den. Nesten hver gang du lagrer en fil , har du serialized det for senere gjenfinning og bruk. Instruksjoner
en
Start utviklingsmiljø av valg og lage en klasse med serienummer objektet . Legg bibliotek referanser passende for den type serialisering du har tenkt å fullføre. For eksempel, hvis du har tenkt å serialisere din objekt ved hjelp av nettets XML serialisering klasser , skriv : .
System.Xml
System.Xml.Serialization
offentlig XmlSerializer (
MySampleClass sampleClass
)
2
Instantiate en forekomst av klassen som skal utføre serialisering - for eksempel : en
XmlSerializer sampleSerializer = ny XMLSerializer ( typeof ( sampleItem ));
3
Instantiate en forekomst av objektet som inneholder enumeratorer : en
MyEnumObject enumObject = new MyEnumObject ();
4
Utfør kontroller , om nødvendig , for å sikre at enumeratorer innenfor objektet ikke bryter serialisering restriksjoner. . For eksempel kan NET XmlSerializer ikke seriekopiere enumeratorer av type ULONG som har en høyere verdi enn 9.223.372.036.854.775.807
5
serialize objektet som inneholder Enum hjelp uansett metode er levert av rammen din - for eksempel. :
xmlSerializer SampleSerializeObject = ny xmlSerializer ( enumObject ) ;
(Se Referanser 3 )