Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Hvordan lage en gris spill i pseudokode
    The terningspill, " Pig ", har regler som er enkle å beskrive, men utformingen av pseudokode for et program der datamaskinen spiller med optimal strategi er en utrolig vanskelig oppgave . Å spille " Pig ", spillere bytter rullende en enkelt dø . På hvert kast annet enn en , er antallet på terningen lagt til spillerens tur score. På en rull med en , ender spillerens tur uten scoringer lagt til total hans . Etter hvert kast , kan spilleren bestemme seg for å avslutte sin tur og legge hans tur poengsum hans totale poengsum . Den første spilleren til å nå 100 poeng vinner . Instruksjoner
    en

    Design en funksjon som lar en spiller tar en sving ved å velge å rulle eller stoppe. Den pseudokode bør følge denne prosessen , men du vil sannsynligvis uttrykke det i mer detalj : en

    Funksjon: Turn ( Player)

    Visning TotalScore.Player og TurnScore.Player

    Få innspill
    p Hvis spilleren velger å rulle

    - generere tilfeldige tall fra 1 til 6

    - Hvis Resultat = 1

    ---- TurnScore . spiller = 0

    ---- Run Turn ( NextPlayer )

    - . Dersom resultat> 1

    ---- TurnScore Player = TurnScore.Player + På

    ---- Hvis TotalScore.Player + TurnScore.Player > = 100 , vinner Player Review

    ---- Run Turn ( Player)
    p Hvis spilleren velger å stoppe

    - . TotalScore Player = TotalScore.Player + TurnScore.Player

    - Run Turn ( NextPlayer )
    2

    Beregn en strategi for datamaskinen å bruke når datamaskinen spiller er å vurdere om å rulle eller stoppe. En svært grunnleggende strategi er å ha datamaskinen holde rulle før sin tur resultatet er over 20 , basert på logikken at hver rull har fem sjanser i seks å legge et gjennomsnitt på fire poeng, så til du kommer til en sving score på 5 * 4 , den " satse " er verdt. For å avgrense strategi , komme opp med en måte å vurdere når det er verdt å skyve siste 20 punkter, for eksempel når motstanderen har 99 poeng , og du starter en sving med 78 .
    3

    designe en funksjon som beregner datamaskinen spillerens avgjørelse . Funksjonen skal ta så innganger variabler som representerer datamaskinens turn score og ( om nødvendig for den strategiske beregningen ) begge spillernes total score og returnere en variabel som representerer valget mellom å rulle eller stoppe etter behandling innganger basert på strategien du utformet. En grunnleggende endring av " hold til 20 "-strategi, for eksempel kan se slik ut : en

    Funksjon : Velg ( TurnScore , OpponentScore )
    p Hvis OpponentScore > 80
    < p > - Return (Roll )

    Else Hvis TurnScore < 20

    - Return (Roll )

    Else Return (Stopp)


    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan å kompilere Notepad i Programmerere 
    ·Hvordan legge til et banner Ved hjelp av HTML programme…
    ·Turbo Pascal Tutorial 
    ·Hva er spesialtegn i Computer Coding 
    ·Slik fjerner en Sound Object i ActionScript 3 
    ·The History of the Prolog Programming Language 
    ·Hva betyr å binde i en datamaskin 
    ·Hvordan lese en fil byte av byte i C + + 
    ·Hvordan Bind Object Properties til en FormView 
    ·Hvordan lage ASP Net Mobile Web Applications 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan laste opp store Java -filer til et nettsted 
    ·Hvordan Typecast i Java 6 
    ·Hvordan bruke SQL Variabler i Oracle 
    ·Hvordan Kast Exception i Java 
    ·Hjelp for VB6 Internet Transfer Control 
    ·Java Eske Kapasitet 
    ·Hvordan Link Visual Basic 
    ·Hvordan lage og bruke $ _SESSION i PHP 
    ·Slik konfigurerer Citrix 
    ·Slik unngår du at en nedlasting av en video PHP 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/