ActionScript 2.0 ( AS2 ) gir utviklere en måte å utvikle rike Internett-applikasjoner . Som de fleste programmeringsspråk , lage klasser og klasse konstruksjon for dine applikasjoner spiller en viktig del av utviklingsprosessen . Klasser i programmering brukes til å definere funksjonene som er utført i programmet, som i sin tur gir data og informasjon som driver front-end grafisk brukergrensesnitt. Instruksjoner
en
Begynn klassen ved å definere hvilken funksjon du skal legge under klassen , kjent som en konstruktør . Dette gjøres ved å skrive følgende kode :
klasse com.ahfx.Example {
funksjon Exampe ( ) {
}
}
2
Definer variablene og attributter av klassen ved å bruke følgende eksempel kodebiten og modifisere den til å passe dine behov : en
klasse com.ahfx.Example {
privat Var kode : Number ;
private Var synkende : String ;
privat Div. : Antall ;
funksjon Eksempel ( ) {
}
}
3
Sett variablene i klassen ved å bruke funksjonen som illustrert i følgende kodesnutt : en
funksjon Eksempel ( ) {
< p> }
funksjon Vis koder ( ) : Antall {
returkode ;
}