programmerere bruke tilfeldige tall til å løse mange vanskelige problemer , spesielt i matematikk , spillutvikling og økonomisk modellering . Ofte må en programmerer generere et tilfeldig tall og lagre den for permanent bruk . Dette er en utfordring . Programmerere må generere tilfeldige tall dynamisk og dynamisk opprettede data vanligvis ikke vedvare lenger enn livet til søknaden eksempel. Du kan løse dette problemet og gjøre en tilfeldig variabel permanent ved hjelp av en database eller XML-fil i nesten alle programmeringsspråk . Instruksjoner
en
generere et tilfeldig tall og lagre den i variabelen av ditt valg. Tilordne variabelen en "streng " eiendom og gi variabelen et navn av ditt valg. Sørg for at ingen andre objekter i koden bruke dette navnet
2
Forbered database , XML -fil eller andre data utholdenhet lagermodul ved å opprette en enhet med to egenskaper : . Et navn og et nummer. Du vil sannsynligvis spare mer enn en enkelt tilfeldig nummer til data vedvarende lagring , så det kan være lurt å legge en identitet tilveksten hvis du bruker en database .
3
Koble til databasen , XML -fil eller andre data persistent lagring.
4
Lagre den variabelen som inneholder tilfeldige tall for foretakets numerisk eiendom . Tilordne variabelen navn til navnet på den spesifikke enhet.
5
Dehydrer tilfeldige variable fra datalagring å bruke den. Du trenger ikke lagre den etter hver bruk .