programmerere bruke Unified Modeling Language ( UML ) til diagram databaser. I UML -format, representerer du databasetabeller som bokser , og kolonner som rader i hver boks . Du tegner piler koble tabeller for å illustrere forholdet mellom klasser . Grensesnitt , som du kan representere bruke UML , tillate deg å indikere at en datatype som finnes i en tabell oppfyller visse forhåndsdefinerte og vilkårlig kriterier. Siden en database modell vanligvis må inneholde en kolonne for bokstavelig talt hver bit av data som brukes i et program, database ingeniører bruker databasen diagrammer for å redusere kompleksitet , lette designprosessen, og kommunisere sine design til andre. Du trenger
Papir
Blyant
Vis flere instruksjoner
en
Tegn en høy rektangel til å representere grensesnittet og dens medlemmer.
2
Skriv ordet " grensesnittet " over toppen av boksen . Plasser to < skilt til sin venstre og to > tegn til høyre.
3
Skriv navnet på grensesnittet , og trekke en horisontal linje .
4
List hvert medlem av grensesnittet umiddelbart under den horisontale linjen . Noen programmerere plassere et + tegn umiddelbart før navnet på hvert medlem. Andre legger et kolon etterfulgt av en forkortelse for å betegne den datatypen for hvert medlem.