Den grunnleggende ideen om en maske er at det tar en figur, bilde eller form, og bruker den til å lage formen på en annen figur. Masker ofte brukes i grafisk design ved hjelp av en standard grafikk program , men å skape en maske ansette CGImage er litt annerledes . Du må fortelle programmet hva du vil den skal gjøre , som krever å finne informasjon om maskering objekt slik at det kan brukes på objektet du vil maskere. Instruksjoner
en
Launch Xcode , og klikk "Fil " og " Åpne" for å åpne prosjektet .
2
Klikk på "Ressurser "-mappen langs venstre side , og klikk " Project" fra menyen øverst og klikk " Legg til Project. " Velg dine to bilder for masken , og klikk "Legg til " for å legge dem til prosjektets ressurser .
3
Finn plasseringen i koden din hvor du vil plassere masken . Type " UIImage * maskBase = [ UIImage imageNamed : @ " image1.png "] ; UIImage * imageBase = [ UIImage imageNamed : @ " image2.png " ]; " for å lage to lokale bildevariabler som inneholder bildene du har lagt til de ressursene . Trykk på " Enter" for å flytte til neste linje
4
Type. " CGImageRef maskReference = maskBase.CGImage ; " for å opprette en referanse til bildet i core grafikk . Trykk på " Enter" for å gå til neste linje.
5
Type " CGImageRef maske = CGImageMaskCreate ( CGImageGetWidth ( maskReference ) , CGImageGetHeight ( maskReference ) , CGImageGetBitsPerComponent ( maskReference ) , CGImageGetBitsPerPixel ( maskReference ) , CGImageGetBytesPerRow ( maskReference ) , CGImageGetDataProcider ( maskReference ) , NULL , false); "for å lage et bitmap image maske fra parametrene i masken bildet. Trykk på " Enter" for å flytte til neste linje
6
Type " UIImage * newImage = [ UIImage imageWithCGImage : CGImageCreateWithMask ( image.CGImage , maske )," å skape den maskerte bitmap image ved å kombinere . maske og bildet , og sett det inn i en ny UIImage objekt . Trykk på " Enter" for å flytte til neste linje
7
Type " UIImageView * bildeVis = [ [ UIImageView lloc ] initWithImage : newImage ]; ImageView.frame = CGRectMake ( 0.0f , 50.0f , 320,0 . f, 200.0f ) ; [ self.view addSubview : bildeVis ]; "for å opprette et objekt for å vise bildet på skjermen på det angitte stedet
8
Lagre filen, og klikk . " Bygg og Kjør "for å vise maske på simulator eller enhet .